16.06.2012 tarihinde İstanbul Sabiha Gökçen'den saat 19:45'te bodrum istikametine kalkacak olan SunExpress hava yolları uçağımız 21:30'a ertelenmişti. Bahsi geçen firmanın bilet işlemlerini rahat yürütülmesi amacı ile uçak saatinden 1 saat önce hava alanında bulunmaktaydık. Gerekli tüm işlemleri tamamladıktan sonra kısa bir süre sonra kalkması gereken uçağımızın bir kez daha rötar yaptığı anonsu yapıldı ve uçağımız 22:30 saatine tekrar ertelendi. Bu süreçte yapılan tek açıklama hava şartları oldu. Maalesef gidiş dönüş almış olduğumuz SunExpress hava yollarına ait 23.06.2012 tarihindeki uçağımız normal saati ile 21:40 saatindeydi.Uçağımızın 23:10 saatine ertelendiği haberini aldık. Buna göre mevcut saatten 1 saat önce hava alanına geldik. Tekrar gerekli işlemleri yaptırmamızın ardından uçağın kalkış saatini beklemeye başladık. Saat 23:00 da yapılan bir anons ile uçağın tekrar rötar yaptığını ve uçak saatinin saat 00:30'a ertelendiğini öğrendik. Sonrasında son belirtilen saatin gelmesini beklerken,söylenilen saate 10 dakika kala üçüncü rötar anonsu duyuldu ve uçağın saat 02:00'de kalkacağı söylendi. Artık gerilmiş ve yıpranmış sinir , yorgunluk ve o kadar saat orada kalma sonucunda bir yetkili ile konuşmak için SunExpress gişesindeki görevlilere başvurduk. Bizim sorduğumuz soru karşısında görevlinin verdiği tek yanıt uçağın kalkış yapamadığı ve bizimle muhattap olabilecek bir SunExpress yetkilisinin olmadığıydı. Bodrum Milas Hava Alanında SunExpress acentası, bilet satış noktası yok bu nedenle herhangi bir yetkili burada bulunmamakta cevabı aldık. Saat 02:00 de SunExpress yerine Atlas jet uçağı ile Saat 03:1'te Sabiha Gökçen Havaalanına indik. Bu durumda normal uçak saatimiz 21:40 iken biz 02:00'da hareket ettik Bodrum Havaalanı'ndan. Hava yolları taşımacılığında bildiğim kadarı ile rötar saati 2 saati geçmemeli. Bu konu ile ilgilenilmesini ve gerekli bilginin tarafıma iletilmesini rica ederim.
Eylem SALMAN
Konu ile ilgi yazımız ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün havayolu ile seyahat eden yolcuların haklarına dair yönetmelik size yardımcı olacaktır.
Sun Express in 23.06.2012 tarihindeki 21:40 Bodrum istanbul seferinde uçakta mağdur olan yolculardan biriyim.Gelene kadar bu kadar sıkıntı ile
YanıtlaSilSabiha Gökçen havalimanına indikten sonraki durum dahada içler acısıydı.
malum gecenin 3 üne sarktığı için transfer için hiçbir firmanın İzmit yönüne servisi ollmadığından sabah 7 yi bekleyip saatlerce havaalınında rezillik çektik.
Bu durumu ordaki sunexpres yetkilisi ile görüşmek istediğimizde yanımıza bile gelmeye tenezzül etmeyip yardımcı olamayacaklarını havalimanı bilet sorumlularına ileten ve hiçbir konuda yardımcı olmayan bir yetkiliyle saatlerce tartışarak geçirdik.
Bırakın yardımcı olmasını saygısızlıkları cabası, verdikleri cevap "Bodrumdan uçağa binmeseydiniz" oldu.bu konuda şikyetimizi Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne nasıl iletebiliriz, ne yapabiliriz bilgi vermenizi rica ederiz.
herkese tavsiyem bu firmadan alış veriş yapmamamınızdır.
Milas havaalınındaki çelebi çalışanları bu sezon sadece bir uçağının rötarsız kalktığını iletmişti, bizim gibi otobüsle yolculuktan farkı olmayan bu uçak macerasını yaşamamak istiyorsanız önerilerimizin dikkate alabilirsiniz.
Burcu Alacatlı.
2012 yılı için değeri 1.161,67 TL'nin altında bulunan uyuşmazlıklarda Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız zorunludur. Bu heyetin vereceği karar tarafları bağlar. Taraflar bu karara karşı 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirler. Sizin bilet bedeliniz ya da tazminat talebinde bulunacaksanız;
YanıtlaSila) 1500 kilometre veya daha kısa tüm uçuşlar için 250 Avronun Türk Lirası cinsinden karşılığı,
b) 1500 ile 3500 kilometre arası uçuşlar için 400 Avronun Türk Lirası cinsinden karşılığı,
da bu tutarın altında olduğu için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurabilirsiniz. Konu ile detaylı bilgi almak isterseniz 175 Alo Tüketici Hattını arayabilirsiniz.
Şikayetinizi aşağıdaki bağlantıdan yapabilirsiniz.
YanıtlaSilSİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİ EDİNME BİRİMİ
http://web.shgm.gov.tr/sektorel.php?page=bilgiEdinme