17.06.2012 tarihli Hürriyet arşivinde bir haber gözümüze çarptı. Pazarland.com şikayetleriyle ilgili bu haberi Ali Dağlar yapmış. Haberde teslim edilemeyen ürünler için aradan aylar geçmesine rağmen para iadesi yapılamadığı için pazarland.com Anadolu yakasındaki merkezini kapattığı belirtiliyor.
Pazarland.com ise anasayfasında "...son dönemde kurucumuz ve genel müdürümüzün yaşadığı ciddi sağlık sorunları nedeniyle firmamızda idari sıkıntılar yaşanmaya başlandı ve maalesef siparişlerinizi tedarik etmede zorluklar yaşamaya başladık." şeklinde bir özür mesajı yayımlamış. Bu işin sonu nereye varır bilemiyoruz ama takipçisi olacağız.
17.06.2012 tarihli hurriyet.com.tr haberi:
İnternetten ucuza satış yaptı, ‘Allah bize, biz size’ mesajı atıp kaçtı
İnternet üzerinde parfümden klimaya, cep telefonundan bilgisayara, deodoranttan saate kadar binlerce farklı ürünü piyasa değerinin çok altında fiyatlarla satmayı vaat eden pazarland.com adlı alışveriş sitesi, 2 aydan bu yana topladığı siparişleri teslim etmediği gibi kredi kartlarından tahsil ettiği bedelleri de iade etme yoluna gitmiyor.
Oluşturduğu sanal mağaza üzerinden hâlâ sipariş almaya devam eden site, piyasa değeri 2 bin TL olan cep telefonlarını 1499 TL’ye, 250 TL’lik parfümleri 180 TL’ye, 1500 TL’lik televizyonları da 899 TL’ye pazarlıyordu.
Uzun süredir internet üzerinden kişisel bakım ürünleri, elektronik eşyalar, saat, gözlük ve aksesuarlar pazarlayan pazarland.com adlı sanal mağaza son iki aydır teslim etmediği gibi Anadolu Yakası’ndaki merkezini de kapattı. Site üzerinde değişiklik yaparak, içeriğini kişisel bakım ürünlerine dönüştürdü. Ürün teslim süresini en fazla 10 gün olarak duyuran site, aradan aylar geçmesine rağmen ürününü teslim etmediği gibi, para iade taleplerini de yanıtsız bırakıyor.
Gemi yolda kaldı mesajı
Ürün teslimi ve para iadesi yapmadığı müşterilerine “Gemi yolda kaldı”, “TIR devrildi”, “Malları su bastı”, “Allah bize, biz size” mesajları atıyor. Firmanın mağdur ettiği müşterilerden Selin Tüysüz, cazip fiyat vaadinden yararlanarak, 2 adet iPhone 4S cep telofonu siparişi verdiğini söylüyor. 2 telefon için kredi kartından 3 bin lira ödemede bulunan Tüysüz, “Bu site 18 Nisan’da bir kampanya başlattı, belli markalara ait bir çok üründe indirim yaptı ve siparişleri topladı. Aynı kampanya yoğun ilgi nedeniyle belli aralıklarla 4 kez tekrarlandı. Son gün 30 Nisan’dı. 200’den fazla kişi bu kampanyadan yararlandı. O günden bu yana verilen siparişlerin hiç biri gönderilmedi. Para iadesi de yapılmadı” dedi.
Şikayetlere göre önce ürün teslim süresi 10 iş gününden 20’ye çıktı, ardından oyalama taktikleri devreye girdi. Telefonlara ilk başlarda yanıt verildi. Sonra, o da kesildi. İstanbul’daki ana tedarikçi firmayla temasa geçen mağdurlar, firmadan herhangi bir sipariş almadıklarını öğrendi.
Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/20776591.asp
pazarland.com şikayetler artınca özür mesajı yayımladı |
Yerinizde olsam vakit kaybetmeden Harcama İtiraz Formu'nu doldurup bankaya gönderirdim.
YanıtlaSil2-3 hafta içinde büyük ihtimalle paranız iade edilir.
Ve daha önemlisi adamların banka hesapları bloke edilir...
Yerinizde olsam vakit kaybetmeden Harcama İtiraz Formu'nu doldurup bankaya gönderirdim.
YanıtlaSil2-3 hafta içinde büyük ihtimalle paranız iade edilir.
Ve daha önemlisi adamların banka hesapları bloke edilir:
İşbank: http://www.isbank.com.tr/Userfiles/Pdf/Harcama_itiraz_Formu2010.pdf
TEB: http://www.teb.com.tr/Teb/Harcama%20%C4%B0tiraz%20Formu.pdf
Garanti: http://www.garanti.com.tr/assets/pdf/tr/diger/garanti_kk_harcama_nakitavans_itiraz.pdf
Finansbank: http://www.finansbank.com.tr/pdf/sizidinliyoruz/harcama_itiraz_formu.doc
Akbank: www.akbank.com/doc/Harcama_itirazi.doc
Halkbank: http://www.halkbank.com.tr/images/archive2008/misc/adk/form/harcama_itirazi_formu_yeni.pdf
Ürün satın alıp, eline ulaşmayan yüzlerce kişi var.
YanıtlaSilÖğrendiğime göre yeni siteleri ceshit.com bakınca benzer ürünler olduğu anlaşılıyor. Uzak durun
YanıtlaSilarkadasşlar ne yapmamız lazım bu kpnuda yardımcı olmazmıyız birlikte bi sikayet ne yapmamız gerekiyor bu insanlar hakkında
YanıtlaSilYukarda ne yapmanız gerektiği yazıyor. Yalnızca formu doldurup bankaya faks çekeceksiniz, bu kadar basit...
Silpazarland dan 40 gün önce spariş vermiştim.sabit telefonları var cevap vermiyolardı.itiraz dilekçesi doldurdum bankaya.inşallah param geri iade edilir. ben bu siteyi MYNET ten görmüştüm.yıllardır internetten haber okumak istediğimde hep MYNET e bakardım. artık maynete de inanmuyorum güvenmiyorum.kocaman sayfayla yer ayırmıştı. masum bi haber gibi.meğer reklammış. parasını basan reklamını veriyormuş. amaç haberse bu kadar insanın mağduriyetini de haber etsin bakiyim. tüm mağdurlara geçmiş olsun.
YanıtlaSilben banka havalesiyle alışveriş yaptım 2 ay oldu üründe gelmedi para iadeside yok ne yapmam gerekiyor
YanıtlaSilBankaya dilekçe yazabilirsiniz. Dilekçenizde şu tarihte, şu alışveriş sitesinden bankanız aracılığı ile havale yolunu kullanarak sipariş vermiştim. Ancak sipariş verdiğim ürünler 2 aydır elime ulaşmadı. Bu yüzden siparişimin bedeli olan ...TL havale tutarının tarafıma iadesini talep ediyorum deyin. Sonuç alabileceğinizi düşünüyorum. Bankadan sonucu beklemeden tüketici soruları hakem heyetine de başvurun. Dilekçe örneği yukarıda "Nasıl Şikayet Edilir?" sayfasında var. Hangi kanaldan daha çabuk çözüme kavuşursanız artık.. Bu arada şikayetinizi tuketicikosesi@gmail.com mail adresine güzelce yazın. Bu blogda yayımlansın ki başkalarının da canı yanmasın, hem pazarland.com yöneticileri de şikayetlerden sonra belki daha özenli olurlar.
SilAlo 175 tüketici hattına şikayet edin bence
YanıtlaSilİnternet üzerinde parfümden klimaya, cep telefonundan bilgisayara, deodoranttan saate kadar binlerce farklı ürünü piyasa değerinin çok altında fiyatlarla satmayı vaat eden pazarland.com adlı alışveriş sitesi, 2 aydan bu yana topladığı siparişleri teslim etmediği gibi kredi kartlarından tahsil ettiği bedelleri de iade etme yoluna gitmiyor.
YanıtlaSilOluşturduğu sanal mağaza üzerinden hâlâ sipariş almaya devam eden site, piyasa değeri 2 bin TL olan cep telefonlarını 1499 TL’ye, 250 TL’lik parfümleri 180 TL’ye, 1500 TL’lik televizyonları da 899 TL’ye pazarlıyordu.
Uzun süredir internet üzerinden kişisel bakım ürünleri, elektronik eşyalar, saat, gözlük ve aksesuarlar pazarlayan pazarland.com adlı sanal mağaza son iki aydır teslim etmediği gibi Anadolu Yakası’ndaki merkezini de kapattı. Site üzerinde değişiklik yaparak, içeriğini kişisel bakım ürünlerine dönüştürdü. Ürün teslim süresini en fazla 10 gün olarak duyuran site, aradan aylar geçmesine rağmen ürününü teslim etmediği gibi, para iade taleplerini de yanıtsız bırakıyor.
Gemi yolda kaldı mesajı
Ürün teslimi ve para iadesi yapmadığı müşterilerine “Gemi yolda kaldı”, “TIR devrildi”, “Malları su bastı”, “Allah bize, biz size” mesajları atıyor. Firmanın mağdur ettiği müşterilerden Selin Tüysüz, cazip fiyat vaadinden yararlanarak, 2 adet iPhone 4S cep telofonu siparişi verdiğini söylüyor. 2 telefon için kredi kartından 3 bin lira ödemede bulunan Tüysüz, “Bu site 18 Nisan’da bir kampanya başlattı, belli markalara ait bir çok üründe indirim yaptı ve siparişleri topladı. Aynı kampanya yoğun ilgi nedeniyle belli aralıklarla 4 kez tekrarlandı. Son gün 30 Nisan’dı. 200’den fazla kişi bu kampanyadan yararlandı. O günden bu yana verilen siparişlerin hiç biri gönderilmedi. Para iadesi de yapılmadı” dedi.
Mağdurların Facebook grubu
Mağduriyetlerin peş peşe ortaya çıkması üzerine, şikayetler bir anda sosyal medyada hızlı yayıldı. Mağdurlar, anında Facebook’ta “pazarland donanımhaber” adlı bir gurup oluşturdu. Buna rağmen, kredi kartı ve havale yoluyla yapılan ödemeler, sonuçsuz kaldı. İlk önce ürün teslim süresi, 10 iş gününden 20’ye çıktı, ardından oyalama taktikleri devreye girdi. Telefonlara ilk başlarda yanıt verildi. Sonra, o da kesildi. İstanbul’daki ana tedarikçi firmayla temasa geçen mağdurlar, firmadan herhangi bir sipariş almadıklarını öğrendi.
Kaynak: Hürriyet