25 Haziran 2012 Pazartesi

Rötarlı uçuşlarda yolcuya 100 euro tazminat


Ocak 2012 itibariyle uçak yolcularına AB standartlarında hizmet geldi. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün yayımladığı yönetmelikte, havayolu ile seyahat eden yolcuların hakları belirlendi. Yolcular, seferi iptal edildiğinde mesafeye göre 600 euroya kadar kadar tazminat isteyebilecek, rötar yapması halindeyse ise şirketten konaklama hizmeti talep edilebilecek. Rötarlarda ise100 euroya kadar tazminat ödenecek. Bekleyen yolculara havayolu şirketleri yemek verecek. 



Havayolu işletmeleri, izin almadan yolcuları kabul etmeyebilecek. Bunun için yolcuya iç hatlarda 100 euro tazminat, bir sonraki uçak seferlerinde yer ayırma ve bekleme süresine göre içecek ve yemek ikramı yapmak zorunda olacak. Dış hatlarda para kilometreye göre belirlenecek.

Yolcular uçuştan 7 gün öncesinde iptalden haberdar edilmedikleri, kendilerine gidecekleri yere en fazla 4 saat sonra ulaşmalarına olanak veren güzergah değişikliği teklif edilmediği sürece 100 euro tazminat alacak.

Havayolu işletmesi uzaklığa göre 2 ile 4 saat arasında uçağın ertelenmesini beklediğinde yolculara çay-kahve ikramından para iadesine kadar gerekli hizmetleri sunacak.

Uçağın kalkışı 24 saat ve sonrasına ertelendiğinde, havayolu şirketi yolcuları otelde veya uygun bir konaklama tesisinde ağırlayacak.

Gecikme en az 5 saat olduğunda, yolcunun sayahati tamamlamasının anlamı kalmadığında, bilet ücretinin 7 gün içinde iade edilmesi gerekecek. Havayolu şirketi yolcunun seyahatinin ilk başlangıç noktasına dönüşünü ücretsiz sağlayacak.

YOLCU HER ZAMAN HAKLI OLACAK

Yeni yılda yürürlüğe girecek yönetmeliğe göre; yolcunun, biletin satın alındığı hizmet sınıfından daha alt bir hizmet sınıfına yerleştirmesi durumunda, bilet ücretleri arasındaki fark iade edilecek.

PARA İADESİ

Buna ilava olarak; bin 500 kilometre veya daha kısa uçuşlar için bilet ücretinin yüzde 30'u, bin 500 ile 3 bin 500 kilometre arası uçuşlar için bilet ücretinin yüzde 50'si, 3 bin 500 kilometreden daha uzun uçuşlar için bilet ücretinin yüzde 75'i, 7 gün içerisinde nakit olarak veya banka aracılığı ile ödenmesi zorunlu olacak.


5 SAATLİK RÖTARDA BİLET ÜCRETİ İADE EDİLİR

Rötar asgari 5 saat olursa ve yolcu için planlanan seyahat anlamsız hale gelecekse, bilet ücreti en geç 7 gün içinde iade edilir. Ayrıca yolcunun seyahatinin ilk başlangıç noktasına ilk fırsatta dönmesini sağlayacak bir dönüş uçuşu da ücretsiz olarak sağlanır. Özellikle uçuş öncesi "check-in" işlemi sırasında, "Uçağa kabul edilmediğiniz, uçuşunuz iptal edildiği veya en az iki saat tehir edildiği takdirde, alacağınız hizmetler ile ilgili haklarınızı belirten metni check-in kontuarından veya uçağa biniş kapısından isteyiniz." ifadesini içeren Türkçe ve İngilizce okunaklı bir yazının yolcular tarafından açıkça görülebilmesi şartı getirildi.


Havayolu İle Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik (SHY-Yolcu)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder