20 Ağustos 2018 Pazartesi

Danıştay 15. Dairesi'nin Hesap İşletim Ücreti İle İlgili Kararı

Danıştay 15. Dairesi, bankaların "hesap işletim ücreti" almasını düzenleyen yönetmelik hükmünü iptal etti.

Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER), 3 Ekim 2014'te yürürlüğe giren Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 10 ve 13. maddelerinin bazı hükümlerinin iptali istemiyle BDDK aleyhine Danıştayda dava açtı.

Danıştay 15. Dairesi, tüketicilerden "hesap işletim ücreti" alınmasına yönelik hükmü oy birliğiyle iptal etti.

Daire, yönetmeliğin "tahsis ücreti, nakit avans çekim ücreti, kurum ve kuruluşlarına yapılan ödemelere" ilişkin hükmün iptal istemini ise reddetti. 

***

Esas No: 2014/9570

Karar No: 2018/1194

Karar Tarihi:06.02.2018

Kararla bankalarca Hesap İşletim Ücretinin alınmasını düzenleyen Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin ekindeki 2.1. Maddedeki Hesap İşletim Ücreti iptal edilmiştir. 

Aynı kararla, Tahsis Ücreti (1.1.madde), Nakit Avans Çekim Ücreti (4.4.madde), Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Yapılan Ödemelerin (5.7.madde) iptali için yapılan başvuru reddedilmiştir.
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder