8 Mayıs 2012 Salı

İnternet dolandırıcılarına dikkat!

turkce-program.net adlı site freeware (ücretsiz yazılım) ve shareware (kısıtlı yazılım) programları indirmek üzere internet sayfalarında paylaşıma sunmuş. Ancak indirmek için tıkladığınızda önce kayıt olmanız için kişisel bilgileriniz isteniyor. Bu aşamada herhangi bir ücret talep edileceğine dair bilgilendirme yer almıyor. Ancak üye olup, program indirdiğinizde mailinize 99 lira tutarında bir fatura geliyor. Bu yapılan kesinlikle dolandırıcılıktır. Lütfen gelen mailleri ciddiye almayınız ve ödeme yapmayınız. Sitenin yayınının durdurulması için biz de gerekli şikayeti yaptık. Sizlerin de savcılığa suç duyurusunda bulunmasını tavsiye ediyoruz. Bu siteden şikayetçi olan Beyza Kızılkaya tarafından gönderilen şikayeti sizlerle paylaşmak istiyoruz.



Merhabalar,
Bir süre önce www.turkce-program.net adlı bir siteden tarafıma o siteyi kullandığıma ve bu kullanım nedeniyle faturalandırıldığıma dair bir e-mail aldım. Böyle bir siteye üye olmadığım için ertesi gün savcılığa suç duyurusunda bulundum. Geçen süre zarfında kendilerine bu faturayı kabul etmediğimi belirttim ama itiraz edilemeyeceğini söylediler. Daha sonra bulunduğum yerdeki tüketici hakem heyetine de ayrıca itirazda bulundum, ancak bir hafta sonra kendilerinden bahsi geçen şirketin ve paranın yatırılması gereken bankanın yurt dışında olması sebebiyle bir şey yapamayacakları cevabını aldım. İki gün önce acaba benim gibi mağdur olanlar var mıdır diyerek internette araştırma yaptığımda tahmin edilebilecekten çok fazla kişinin aynı dertten muzdarip olduğunu gördüm. Lütfen bu konuda bize yardım edin. Savcılıklar bilişim suçu olduğu için çok geç cevap veriyor suç duyurularımıza. Psikolojik olarak rahatsız oluyoruz. Tüketici köşesi olan gazete bulamadım. Belki sesimiz duyulur diye size de yazıyorum. Umarım sesimiz duyulur.

Beyza Kızılkaya

www.turkce-program.net internet dolandırıcılığı

www.turkce-program.net  internet dolandırıcılığı için kişisel bilgileri topluyor.





2 yorum:

  1. Ben de aynı dertten muzdairibim. Ama ben gelen maili ciddiye almıyorum. Gerkeli cevabı münasip bir şekilde kendilerine ilettim. Ben savcılıkla uğraşacağıma onlara ben sizi tanımıyorum hizmetinizi de almadım. Ama siz yok aldınız diyorsanız dava açın dedim beni uğraştırmayın bununla:))) takmayın kafanıza bunlar dolandırıcı ve ben inanıyorum ki savcılar ve emniyet bunları en kısa sürede ele geçireceklerdir.

    YanıtlaSil
  2. ben de aynı dertten muzdaribim. evet girdim ama birşey elde edemedim. çıktım. ve ondan sonra da hiç dikkate almadım. aylar sonra mailime baktım. fatura gördüm. şimdi girmeye siteden üyeliğimi iptal ettirmeye çalışıyorum ama siteye de ulaşamıyorum ki. ödemeyi de düşünmüyorum. ama tereddütlerim var elbette. birşey olurmu? faturaya bakıyorum. ayda 8,25tl. ya kullanmadığım birşey için 12ay ücret. savcılığa başvuran da sonuç alamamış. yukarıda gördüğüm kadarıyla. bilmiyorum ama adsız arkadaşa katılıyorum ve ben de ödemiyorum.

    YanıtlaSil