4 Mart 2013 Pazartesi

Tüketici sorunları hakem heyetinin kararı bağlayıcı mıdır?


2009 yılında Ziraat Bankasından kullandığım konut kredisi ile ilgili olarak hayat sigortası, dask, konut sigortası hariç ancak ekspertiz (500 TL)  ve dosya masrafı (700 TL) dahil toplam 1200 TL için hakem heyeti şikayetimi kabul etti masrafın tarafıma iadesine karar verdi ancak banka 1191 TL üzeri olduğu için ödemedi. Banka avukatı bana “1191 TL üzeri kararlar kesin değildir görüş niteliğindedir hukuki yola başvurabilirsiniz” dedi. Ben de karar 1200 TL olsa bile 1190 TL’sini bana ödeyin dedim avukatta karar bölünemez zaten görüş niteliğindedir dedi.  Ben kısmı ödeme talep edebilir miyim?  

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler, iyi çalışmalar.

Gönül Karaca





2013 yılı için değeri 1191,52-TL’nin altında bulunan uyuşmazlıklarda Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurulması zorunludur. Bu heyetin vereceği karar tarafları bağlar. Taraflar bu karara karşı 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirler.

2013 yılı için değeri 1191,52-TL ve üzerindeki uyuşmazlıklarda ise Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurulabileceği gibi doğrudan Tüketici Mahkemesine de başvurulabilir. Bu değer ve üzerindeki uyuşmazlıklar için Hakem Heyetinin vereceği karar bağlayıcı olmayıp delil niteliği taşıdığından, taraflarca benimsenmemesi halinde yine Tüketici Mahkemesine başvurulması gerekecektir.

Bu bağlamda Tüketici Mahkemesi'ne başvurarak ödeme talebinde bulunabilirsiniz. Tüketici Mahkemesi için Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'nin verdiği karar delil niteliği taşır ve sürece katkı sağlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder