23 Mart 2013 Cumartesi

Banka kartı ve kredi kartı kopyalanması şikayetleri

Bankaların otomatik para çekme makinelerine yani ATM'lere yerleştirdikleri kopyalama düzeneği ve gizli kamera ile kart bilgisini ele geçirdikleri vatandaşların hesabını boşaltan kişilerin tuzağına siz de düşebilirsiniz. Bu tür işlerle uğraşan çetelerin çökertildiği haberlerini zaman zaman okuyoruz. Ancak kredi kartı ve banka kartları ile ilgili kopyalanma şikayetlerinin ardı kesilmiyor. Gerçeğine çok benzeyen bu düzenekleri ATM cihazlarına monte ederek kart bilgilerini kopyalayan çete üyeleri daha sonra kopya kartlar ile ya hesapları boşaltıyorlar ya da kredi kartından yutdışı alışverişi yapıyorlar.

Bir banka müşterisinin bu tür bir şikayeti karşısında ise maalesef bankaların tutumu hiç iç açıcı olmuyor. Bankalar sadece alacaklarının tahsiline bakıyorlar ve elbette kolay olan yöntemi tercih ediyorlar yani doğrudan tüketiciden tahsil yoluna gidiyorlar.

Tüketicilere tavsiyemiz internet üzerinden alışveriş yaparken dikkatli olun ve sadece güvenilir siteleri tercih edin. Kart bilgilerinizi girdiğiniz sayfa adresinin https:// ile başladığından emin olun. Çünkü bu siteler güvenlik sertifikasına sahiptir ve bilgileriniz şifrelenerek aktarılır. ATM'lerden işlem yaparken ATM'nin kart giriş bölmesinin orjinalliğini ve etrafına kamera olup olmadığını kontrol edin. ATM kart giriş bölümünü kart bilgilerini kopyalama özelliği olan aparatlarla değiştirildiğini ve gizlenen kameralarla şifrelerinizin çalındığını unutmayın. Şifre girerken diğer elinizle tuşların üzerini kapatın. Herhangi bir şüpheli işlem sonrasında doğrudan bankanızla irtibat kurarak kartınızı kullanıma kapattırın.

Gizem Hanım da bize ulaşan şikayetinde Yapı Kredi Bankası'nın ilgisizliğinden ve yetersizliğinden şikayetçi. Kendisine Tüketici Mahkemesi'ne başvurmasını öneriyoruz. Ayrıca "Alo 175 Tüketici Şikayetleri Danışma Hattı"nı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz.


Merhabalar,

Benim şikayetim Yapı Kredi Bankası'nın kredi kartı kopyalama olayındaki yetersiz ve ilgisiz davranışlarıyla ilgili.

17 Mart 2013 tarihinde Yapı Kredi bankasında ait ve 15.000 TL limitli kredi kartımla ödeme yapmak istedim ancak bakiye yetersiz uyarısı aldım. Bunun üzerine asıl kart sahibi olan annemi aradım (çünkü ben ek kart kullanıcısıyım ve banka beni dikkate almıyor, böyle bir durumda bile). Telefondaki görevli anneme kartla yurt dışında alışveriş yapıldığını, kartın bakiyesinin bittiğini ve hatta 2.000 TL de aşım yapıldığı bilgisini vermiş. Annem de ne benim ne de kendisinin o tarihlerde yurt dışında olmadığını, kaldı ki bu kartla daha evvel hiç bir şekilde yurt dışı harcaması yapılmadığını söylemiş ve kendilerinden ekstreyi göndermelerini istemiş. Biz kendilerine aynı gün şikayet dilekçemizi faksla ulaştırmamıza rağmen onlardan ne e-mail ile ne de faksla ekstreyi ve detayları alamadık.

18 Mart 2013 günü kendileriyle tekrar iletişime geçip nihayet ekstreye ulaşabildiğimizde ise karşılaştığımız sonuç vahim; 11 Mart, 12 Mart ve 13 Mart tarihlerinde  yurt dışında, arka arkaya ve ciddi miktarlarda döviz cinsinden harcamalar yapılmış (Örn. harcamaların birisi 1.842 USD, bir diğeri 1.220 USD, bir başkası 1.547 USD gibi) ve her ne hikmetse her şey için mesaj atan banka, bu durumu şüpheli görmemiş ve bildirmemiş! Bir kartın limitinin 2.000 TL aşılması ve bu durumda dahi bankanın bilgilendirmede bulunmaması ise ayrı bir tez konusu olur sanıyorum.

Gerekli itirazları tekrar yaptıktan sonra bankayla iletişime geçtiğimizde duyduklarımız daha trajikomik: Banka bu borcu ödememiz gerektiğini, aksi takdirde faize gireceğini; ayrıca ödeme için bizlere gerekli esnekliği sağlayabileceğini söyledi. İtiraz işleminin sonuçlanması ise -abartı değil, gerçek- 90 günü bulabilirmiş. Kendilerine gerekli zamanlarda gerekli müdahaleleri neden yapmadıklarını sorduğumuzda ise böyle bir durumda bizi bilgilendirme zorunluluklarının olmadığını ve şikayetlerimizi ilgili birimlere aktaracaklarını tekrarladılar papağan gibi. Bu arada kart limitimin aşıldığına dair sms'i de lütfedip 18 Mart'ta attılar sağ olsunlar(!)

Bu şikayetimiz ile ilgili olarak gerekli her türlü kurum ve mecrada hakkımızı arayacağımızı ve ilgili tüm şikayet yollarını işleteceğimizi buradan kendilerine bir kez daha bildirmek istiyorum. Kendilerinin çok "özgün" bir bankacılık anlayışları varmış gerçekten. Bu süreçteki ilgi ve alakaları için de ayrıca teşekkür(!) ederiz zira çok büyük bir sorun yaşasalar ne de güzel yöneteceklerini ailecek görmüş olduk.

Bu konu ile sizlerin de görüş ve önerilerini rica ediyorum. Teşekkür ederim.

Saygılarımla,
Gizem Dörttepe


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder