13 Ağustos 2012 Pazartesi

Altyazıları dedeler bile okuyabilecek


Yeni Tüketici Kanunu Taslağı’na göre reklamlardaki altyazılar dikkat çekici olacak. Yazılar ekrandan transit geçemeyecek.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun Taslağı ile ilgili yaptığı çalışmalar çerçevesinde,  reklam ve ilanlardaki okunmayan yazılar krizi de masaya yatırıldı. Yapılan çalışmalarda, birçok reklamda ‘dipnotların’ okunmayacak büyüklükte olduğu ve televizyonlarda yayınlanan reklamlardaki dipnotların da okunmayacak hızda ekranda kaldığı belirlendi. Yine aynı çalışmalarda, bu konuda çok sayıda şikayetin olduğu ve firmaların ise tüm şikayetlere rağmen gerekli önlemleri almadığı saptandı. Bu tespitler doğrultusunda ‘altyazılarla’ ilgili de bir düzenleme yapılması kararlaştırıldı. Düzenlemenin yeni tüketici yasa tasarısında yer alması planlanıyor. Yetkililerin halen üzerinde çalıştığı düzenlemelere göre, ticari ilan ve reklamlarda yer alan altyazılara ve dipnotlara ‘standart’ getirilecek.



Halen Ticari Reklam ve İlanlarda Altyazı ve Dipnotların Kullanılmasına İlişkin Usul ve Esaslara Dair Tebliğ’de yazıların 8 punto alması hükmü bulunuyor. Ancak firmalar yazıların karakterlerini değiştirerek yazıların okunmasını engelleyebiliyor. Özellikle bankaların kredi reklamlarında, altyazılar okunmayacak hızla ekrandan geçiriliyor. Yeni yapılacak düzenlemede ise tüm bu şikayetlere son verilecek. Örneğin dipnotlarda reklam özellikleri gibi dikkat çekici nitelikte olacak. Altyazıların ekranlarda kalış süresi de okumaya yetecek düzeyde olacak. Ayrıca bu hükümleri yerine getirmeyen şirketlere ise ağır cezalar bekliyor. Yine bu tür ilanların yayınlanmasına izin veren, yayın kuruluşlarına da ceza verilmesi gündemde bulunuyor.

Kaynak: Star Gazetesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder