19 Temmuz 2012 Perşembe

Volkswagen Golf TDI 105 PS Manuel Comfortline Şikayeti


Türkiye’de Volkswagen Yetkili Bayisi Mersin Opat Otomotiv’den 26 Mart 2012 tarihinde Golf TDI 105 PS Manuel Comfortline model bir araç satın aldım. Araç satın alındıktan yaşadığım şehre Şanlıurfa’ya getirdim. Araç ile yaklaşık 700 km yaptıktan sonra 1. ve 2. viteslerde seyir halindeyken ve sağ ve sol manevralarda uğultuya benzer bir ses farkettim ve Şanlıurfa’da bulunan yetkili servis olan Vimsa Otomotive başvurdum. Vimsa Otomotiv servis uzmanları ve İstanbul Doğuş Otomotiv’den gelen uzman yapmış oldukları inceleme ve test sürüşleri sonucunda söz konusu sorunun aracın şanzımandan kaynaklandığı, şanzımanın hatalı üretildiğini, tamiratla sorunun giderilemeyeceği ve bu sorunun ancak tüm şanzıman sisteminin değişimi ile ortadan kalkabileceği belirtmişlerdir. Bu tespitleri içeren servis raporları da elimde.  


Arabayı aldığım andan itibaren artık kronik hale gelen bu sorun ile uğraşmaktayım. Bu süre zarfında şanzıman için 4 kez, 1 kez de akünün boşalmasından dolayı servise gitmek zorunda kaldım.

Yine bu süre zarfında araba, 3 gün otoparkta çalışmadan kalmış arabanın aküsü boşalmış ve yol yardımı çağırmak zorunda kaldım. Bunun da neden kaynaklandığına dair tatmin edici bir cevap alamadım.

Bu aracın değişimi için Doğuş Otomotive başvurum olmuştur. 35 günlük bekleyişten sonra müşteri hizmetlerinden dönüş oldu. Şanzıman değişimi ile beraber garanti süresi uzatabileceklerini, yine hazır olan benzinli bir araç düşünüp düşünmediğimi sordular. Ancak ben aldığım araba gibi bir araba istediğimi belirttim. 2 gün sonra aramalarında ise şanzıman değişimi ile beraber 2 yıllık daha fazladan garanti vermek istediklerini ilettiler ve araç değişimini kabul etmediklerini belirttiler. Bu tekliflerini yazılı olarak tarafıma iletmelerini istedim. Ancak bunu yapamayacaklarını söylediler. Bu telefon konuşmaların hepsi Doğuş Otomotiv müşteri hizmetleri tarafından kayıt edildiği malumdur. Yaklaşık 4 aydır aldığım yeni araç bana dert oldu. Bu durumdan dolayı mağdurum. Bu arabaya almak için tam 3 ay bekledim. Ben sorunsuz ve yeni bir araba almak için para ödedim. Arabayı üreten şirket arızalı bir arabayı sorunsuz diye satabilir mi? Doğuş Otomotiv müşteri hizmetleri görevlisi, mahkeme yoluna giderseniz bunun uzun süreceğini ve çok sıkıntı yaşayacağımı biraz manalı bir ifade ile belirtiyor.

Volkswagen Golf TDI 105 PS Manuel Comfortline model aracın (sıfır km olarak) aldığım günden bu yana en önemli önemli aksamlarından biri olan şanzımanında üretimden kaynaklanan sorunun olması ve bu sorunun da basit bir müdahale giderilemeyecek olması tüm şanzıman sisteminin değiştirilmesini zorunlu hale getirmektedir. Bu işlemin gerçekleşmesi halinde aracın değerinin düşeceği kuşkusuzdur. Bunun dışında takdir edilmelidir ki gerek marka saygınlığı gerekse müşteri memnuniyeti konularındaki tavrı nedeni ile tercih ettiğim bu aracın artık güven vermiyor. Araç değişimini talep ettim ama kabul etmiyorlar. Yarışma programları gibi çeşitli tekliflerle geliyorlar. Bu mevcut durum ne Doğuş Otomotive ne de üretici firma Volkwagen'e yakışmadığını ifade etmek istiyorum.

Üretim hatası olan aracın geri alınarak aynı model ve özelliklerde yenisin tarafıma verilmesi talep ediyorum.

Saygılarımla.
Şeyhmus YILMAZ

2 yorum:

  1. adem öztürk3 Şubat 2013 11:49

    arkadaşım öncelikle geçmiş olsun bende senin gibi golf7 aldım sorun yaşamamak için ama aracım sağ önden su alıyor üretim hatası dediler araca çamurluk sökülüp takıldı bu yüyden aracın iyadesini istedim yardımcı olmadılar dava açtım golf7 lerin hepsinde bu sorun ola bilir benim şansımvarki taliye borusu tıkan mış arızayı önden tespit ettim doguş otomotiv araçlarını degişim garantisi vererek satmadıklarını söylüyorlar bu firma sannedildigi kadar iyi dürüs tüketicisini koruyan bir firma degil hakkınızı arayın sesimizi duyuralım yoksa hep onlar kazanır kormayın dava açın kesin haklı çıkacak sınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adem bey dava sürecini merak ediyorum.Bilgilendirirseniz sevinirim

      Sil