11 Temmuz 2012 Çarşamba

Yargıcı çanta şikayeti

Yargıcı'dan alınan çantanın saplarının bir ay kullanıldıktan sonra kopması üzerine mağazaya durumu ileten Ayşe Y. çantanın bedelinin iadesini istemiş ancak talep etmediği halde çanta onarılmış. Şikayet mağazaya bir buçuk ay sonra yapılmış.
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir. Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. (Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun)

Bu durumda ayıplı mal kapsamında bedel iadesi alabilmek için satıcıya ayıbın bildirilme süresi aşılmış. Garanti kapsamında azami tamir süresi olan 20 iş günü aşılsaydı yine bedel iadesi talep edilebilirdi ancak bu süre de aşılmamış.


Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik gereğince "Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır." Bu bağlamda tamir süresi içerisinde tüketiciye çanta tahsis edilmeliydi. Tüketiciler "büyük markadır, ürünü kaliteli olur, sorun yaşarsam ürünün arkasında dururlar" düşüncesiyle yüksek fiyatına rağmen güvendiği için marka ürünleri tercih etmektedirler. Yargıcı bir marka ise müşterisini üzmek yerine daha yapıcı olabilirdi. Ayrıca Yargıcı müşteri hizmetlerinin tüketiciyi rencide edici ve ilgisiz tutumu da hiç hoş değil.

Ayşe Y.'nin şikayet mektubu:


11 Nisan 2012 tarihinde İstinye Park AVM'de bulunan Yargıcı dan 180 TL değerinde çanta aldım. 1 ay sonra iki küçük kulpu hiç kullanmadığım halde koptu. 26 Mayıs 2012 tarihinde Kozyatağı Carrefour AVM'de bulunan Yargıcı mağazasına durumu belirterek iadesini istediğimi söyledim. Merkeze göndereceklerini ve 2 hafta sonra yanıt geleceğini söylediler. 11.06.2012 tarihinde telefonla arayarak ürünün tadilatının yapıldığını ve alabileceğimi ilettiler.


Ben tadilat istemediğimi bir ay kullanımda koptuysa eğer daha ilerde hiç kullanılamaz halde olacağını düşündüğümden kabul etmediğimi ilettim ve tekrar merkeze gönderdiler. 2 hafta daha süre geçtikten sonra mağazayı aradım ve çantanın mağazada olduğunu ve merkezden olumsuz cevap geldiğini ilettiler. Bu arada ben aramasam kimse beni arayıp bilgi vermiyor.


Ben yine kabul etmediğimi söyledim ve tekrar merkezle konuşarak beni aradılar. 3.kez merkez tarafından olumsuz cevap geldi. Merkezi aradım ve burada önce santralde çalışan bayan beklemek istediğim halde suratıma telefonu kapattı. Bu kişinin ismini aldım. Daha sonra tekrar aradım ve müşteri hizmetleri yetkilisi ile görüşebilmeyi her şeye rağmen başardım ama yine sonuç alamadım.


Olumsuz cevap vermelerinin sebebini kendileri de bilmiyor. Çantanın tadilatı yapılabiliyormuş. Ben de biliyorum çantanın tamir edilebileceğini ama ben neden 180 TL verip kalitesiz bir çanta kullanayım?

26/06/2012 tarihinde Yargıcının insan kaynaklarına, müşteri hizmetlerine ve genel müdürüne mail gönderdim. 15 gün geçmesine rağmen hala bir yanıt bile vermediler. Şu anda çanta İçerenköy Carrefour mağazasında bekliyor. Sonuçta alınan çantanın değeri çok yüksek ve bu olanlardan sonra vermiş olduğum paranın iade edilmesini istiyorum. Konu hakkında yardımlarınızı rica ederim.


Ayşe Y.

Tüketiciler 175 Alo Tüketici Hattını arayarak kapsamlı bilgi sahibi olabilirler.

Benzer haber: Yargıcı şikayeti

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder