3 ay arayla eşime ve kendime Vatan Bilgisayar mağazasından Samsung marka cep telefonu aldım. İkisine de internet paketi aldım. İlk aldığım telefon Samsung Galaxy Ace S5830i, daha sonra aldığım telefon ise Samsung Galaxy W i8150. Her ikisinin de sorunu GSM operatör hattının devamlı gitmesi (şebekenin sürekli gitmesi), aramaya ve aranmaya kapalı olması, internet hattının devamlı kopması ve sürekli açma kapama ihtiyacı duyması. Telefonların aşırı ısınması ve internet kullanılmamasına rağmen çok kısa sürede şarjının boşalarak bitmesi de söz konusu.
Bu sorunlarla Adana Samsung servis merkezi son bir ay içinde alınan 2. telefonumuzla iki kez uğraştı ve sorunlarda düzelme olmayınca Vatan Bilgisayar mağazasına geri iade ve/veya değişim makbuzu verdi. Şuan ise yaklaşık dört ay önce aldığımız 1. telefonumuz ise 4(dört) defa servise aynı arıza ile gitti ve servis sorumlusu telefonun alım tarihi bir ayı geçtiği için bu cihaza değişim veremeyeceklerini ifade etmekte. Şuan telefon elimde ve bana arıza olmadığını söylediler. Sim kart değişikliği yapmamı isteyerek verdiler. Dediklerini yaptım ama telefonun hala aynı arızaları mevcut ve bunu onlara bire bir göstermeme rağmen yani arızaya şahit olmalarına rağmen reddetmekteler. Her iki günde bir Samsung servis merkezindeyim. Eşim ve ben sağlık sektöründeyiz, sürekli aranıyoruz ve telefonumuz çekmiyor, çalışmıyor. Üstüne üstlük her iki telefonun da arızalı olması şanssızlığım olarak ifade ediliyor. Lütfen akıllı telefon seçerken yaşadıklarımı ( bana, aileme ve işime verdiği zorlukları ve ağır olumsuz etkileri ) herkes gözönünde bulundursun. Başkalarının da aynı benim gibi mağdur olmalarını istemem. Şuan ne yapacağımı bilmez haldeyim. En son çare Tüketici Sorunları Hakem Heyeti olsa gerek umarım başarırım. Saygılar, sevgiler...
Onurcan Nevzat A.
Alınan ürün ayıplı mal kapsamında ise Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereğince tüketici malın teslim tarihinden itibaren 30 gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmek zorundadır.
Garanti belgesi uygulama esaslarına dair yönetmelik gereğince satılan ürün tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması ve tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumlarında tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir. Dolayısıyla ürün sürekli tamir olacak, değişmesi ya da iadesi mümkün değildir diyemezler. Cep telefonlarının garanti süresi 2 yıl olup azami tamir süresi 20 iş günüdür. Bir yıl içerisinde dört defa ya da toplamda altı defa arızalandıysa iade/değişim talep edebilirsiniz. Tamiri için azami süre olan 20 iş gününün aşılması da yine iade/değişim talebiniz için gerekçe oluşturur. Bunların hiç biri gerçekleşmese bile bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılmasını gerekçe göstererek iade/değişim talebinde bulunabilirsiniz. Talebinize olumlu yanıt alamazsanız, mutlaka Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurmalısınız. Detaylı bilgi almak için 175 Alo Tüketici Hattını arayabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder