9 Haziran 2018 Cumartesi

Fabrika Çıkışı Dacia Duster Baskı Balata Arızası

Şikayet Edilen Firma: Dacia

Şikayet Edilen Ürün: Duster marka aracım

Şikayetin Konusu:  Fabrika Çıkışı Dacia Duster Baskı Balata Arızası

Şikayet Metni:

 

Aracımı 08.01.2016 yılında inanlar oto servisinizden satın aldım.

Aldığımın ertesi günü aracımı aracımın zorlukla ve geç çalışma problemiyle çekici ile servise getirmek durumunda kaldım.

Günlerce yapılan incelemelerde aracın beynine giren soketin arızalı olduğu tespit edilerek kısmen de olsa aracım tamir edildi ve gönderildim.

Aradan 10 gün geçtiğinde ve aracım yaklaşık 400 km yol yaptığında aracım hiç çalışmamaya başladım ve tekrar 2. sefer çekici ile aracımı aynı servise getirmek zorunda kaldım.

Aynı şekilde yapılan tamir ile aracımın hazır olduğu söylendi ve tekrar aracımı aldım.

Aracım 5 bin km yol yaptığında (Mart 2016) baskı balata kokusu ağır ağır gelmeye başladı ve aracımı bu sefer Çetaş servisinize getirdim.

Serviste yapılan incelemede aracın baskı balatasının yandığı, bunun kullanıcı hatasından kaynaklandığı ve 2000 TL karşılığında yapılacağı söylenerek problemi tamamen benim üzerime atarak ücret talebinde bulunuldu.

Ayrıca konuyu tüm detaylarıyla birlikte www.dacia.com.tr üzerinden şikâyet oluşturarak bildirim yaptım fakat herhangi bir sonuç elde edemedim.

Bunun üzerine Çetaş Servisinizden para talep edilmesi ve problemin tamamen kullanıcı kaynaklı olduğunun söylenmesi ile bu konuda anlaşamayınca aracımı sanayideki bir ustaya göstererek kendim tamir yoluna gittim.

Aracımın baskı balata değişikliği yapılarak problemin çözümü kendi imkanlarımla yapılmış oldu.

(700 TL Baskı Balata + 100 TL Motor yağı + 500 TL işçilik olmak üzere 1300 TL)

Aracımın 15500 km yi gösterdiği 26.06.2016 tarihinde Çatalzeytin-Kastamonu sınırları içinde yolculuk halinde yine aynı şekilde baskı balata kokusu gelerek aracım çekişten düştü ve yürümez duruma geldi.

Aracımı yine çekici ile bu sefer Buyruk Otomotiv/Kastamonu bayiine çektirmek zorunda kaldım.

Bayi sorumlusu Murat Bey tarafından aracımın incelemesi yapılmış ve yine kullanıcı kaynaklı arıza yalanı ile benden 3000 TL talep edilerek Dacia ailesinden gelen yine bir yıldırma politikası ile karşı karşıya bırakıldım.

Aracımı servisten aldırarak Kastamonu sanayide başka bir ustaya tamir ettirmek durumunda kaldırıldım.

Toplam 1200 TL karşılığında aracımı yaptırdım. 3 gün boyunca memleketim Çatalzeytin ile Kastamonu sanayi bölgesi arasındaki 100 km lik yolu çekmek durumunda bırakıldım.

Ayrıca bu arızaya yokuş kalkış desteğinin neden olabileceği düşünüldü.

Bunun üzerine ayrıca İstanbul sanayisinde bu işi yapan bir ustaya aracımın beyninden yokuş kalkış desteği kapattırdım. (250 TL)

Şu an yokuş kalkış desteği kapalı şekilde aracımı kullanıyorum.

 

Bu sefer aracım 25500 km yi gösterdiği 07.06.2018 tarihinde yine İstanbul'daki bir cenazeye yetişmek için ailemle birlikte Çatalzeytin-İstanbul arasında yolculuk yaparken, Çatalzeytin ilçesinden 20 km sonra aynı şekilde baskı balata kokusu ve aracımın güç kaybetmesi nedeniyle yolda kaldım.

Aynı şekilde aracım çekici tepesinde Buyruk Otomotiv/Kastamonu bayiine çektirmek zorunda kaldım.

Aracıma aynı gün içinde bakılamayacağı söylenerek bayi kaydım alınmadı ve beni tek başıma bırakarak yine aynı şekilde aracımı Kastamonu sanayide bir ustaya götürmek ve yaptırmak durumunda kaldım.

Ustanın incelemesi sonucunda baskı balata arızasının Fren ana merkezinden kaynaklanan fabrika çıkışı bir arıza sonucu olduğu tespiti yapılmıştır.

Aynı şekilde baskı balata değişimi ve Hidrolik Debriyaj Merkezi değişimi yapıldı.

Toplam 1500 TL karşılığında aracımı yaptırdım.

Aracım bugün itibariyle çalışır durumda (09.06.2018)

Fakat yine de aracıma güvenli olarak binemiyorum ve aracımı satma ve aracımdan kurtulma düşüncesindeyim.

Bugüne kadar çektiğim maddi ve manevi tüm sıkıntılarımın bir karşılığı olduğunu ve Dacia markasına güvenerek en baştan hata ettiğimi düşünüyorum.

Tüm bu sıkıntılarımın dinlenerek maddi ve manevi kayıplarımın telafisini yapacak insaf sahibi bir Dacia yetkilisi hala var mı?

Aracımın tamirleri esnasında ziyaret etmek zorunda kaldığım 3 servisinizde de (İnanlar oto-İstanbul, Çetaş Otomotiv-İstanbul, Buyruk Otomotiv-Kastamonu) sorun kullanıcı hatası denilerek üzerime yıkılmaya çalışıldı.

Dacia 'nın genel politikası bu mudur? diye sormak istiyorum.

Fabrika çıkışı arızalı olduğunu düşündüğümüz ve aldığım günden beri bana hem maddi hem de manevi kayıplar verdiren arızalı Hidrolik Debriyaj Merkezi elimde.

İncelemek isterseniz orijinal fabrika çıkışı arızalı ürünü sizler ile paylaşabilirim.

Bu konuda geri dönüş bekliyorum.

Zekeriya TOPCU

05378213937


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder