27 Mart 2012 Salı

112 acil servisi artık adres sormayacak


112 acil servisi arayanların adresleri ekrana yansıyacak. 112 acil servisleri arayanların yaşadığı en büyük sıkıntılardan birisi, heyecan içerisinde olayın adresini tam verememek.
Ambulansın adrese geç ulaşmasına neden olan bu sorun, Bursa Sağlık Müdürlüğü’nün hayata geçirdiği sistem sayesinde tamamen ortadan kalktı.
Buna göre, 112’yi arayanların adres bilgileri bilgisayara yansıyor, böylelikle adres sormaya gerek kalmadan, ekipler olay yerine gönderiliyor. Sistemin, 112’yi gereksiz yere arayıp meşgul edenlerin yerini tespit ettiği için rahatsız edici aramaları da bitirmesi bekleniyor.


SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR?

Bursa Sağlık Müdürlüğü tarafından hayata geçirilen sistem şöyle çalışıyor: "Sabit telefonlardan 112 komuta kontrol merkezi arandığında Türk Telekom aracılığı ile adres bilgisi 112 ekranına düşüyor. GSM operatörlerinden arama yapıldığında ise uyduya koordinatlar gidiyor. Bu koordinat bilgileri, Armakom sistemi internet yazılımına iletilerek 112’nin bilgisayar sistemine lokasyon bilgisi veriyor. Tüm GSM operatörleri sisteme adapte edilmiş olmasına rağmen, şuan sadece Turkcell’den veri alınabiliyor. Vodafone ve Avea’nın da alt yapı gelişimi ile yakın zamanda sisteme uyumlu hale getirilmesi bekleniyor. Türk Telekom’un güncellenmemiş adres bilgileri için ise vatandaşa sorularak adres teyit ediliyor."

ADRESLER NAVİGASYON CİHAZLARINA AKTARILIYOR
 Arayanın adres bilgileri bilgisayar ekranında göründüğü için yerinin tespit edilmesine uğraşılmıyor. Vatandaş 112’yi aradığında adres sorgulatmayla vakit kaybedilmeden ambulanslara çıkış emri veriliyor. Sistem ambulanslardaki navigasyon cihazlarına da adapte edildiği için, ekrana düşen adresler direkt navigasyon cihazlarına aktarılıyor ve ambulans, navigasyon sayesinde vakaya kısa sürede ulaşıyor.

GEREKSİZ ARAMALARA ve KAYBOLMAYA SON
 Sistemin en önemli faydalarından birisinin ise 112 acil sağlık hizmetlerini amacı dışında kullananların yerinin tespit edilmesi olarak gösteriliyor. Rahatsız edici telefonların yeri belirleneceği için bu tür aramalarda olay yerine polis ve yada jandarma ekipleri sevk ediliyor. Kaybolma vakalarında da arama-kurtarma için önceden mesaj atarak lokasyon bilgisi alınırken, artık nokta atış kaybolan vatandaşın yanına ulaşılabiliyor.

“VAKAYA HIZLI ULAŞMAMIZ AÇISINDAN ÇOK ÖNEMLİ”

Bursa Sağlık Müdürü Dr. Özcan Akan, yeni teknolojilerden faydalanarak 112’yi daha kaliteli hizmet veren bir kurum haline getirmeye çalıştıklarını söyledi.

Sistemin önemine işaret eden Dr. Akan, şu bilgileri verdi: “GSM operatörlerinden arama yapıldığı zaman koordinatlar ekrana yansıyor. Hatlı telefonlardan arama yapıldığında da tam olarak adres bilgileri görülüyor. Böylelikle hastanın adresini bulmakta zaman kaybetmemiş oluyoruz. Diğer bir konu da gereksiz aramaların önüne geçilmesi. Bazı vatandaşlarımız 112’yi gereksiz yere işgal ediyorlardı. Aranan adres tam olarak yansıyacağı için onun da önüne geçilmiş olacak.”

Gemlik ilçesinden yapılan bir aramanın bilgisayara yansıdığını gösteren Akan, “Şuan gemlik bölgesinden bir vatandaşımız cep telefonuyla arıyor. Aranan bölgeyi şuan net olarak görebiliyoruz. Cumhuriyet Caddesi üzerinde bir vatandaşımız şuan bir ihbarda bulunuyor. Bu da net olarak görülüyor. Bu bizim vakaya hızlı ulaşmamız açısından çok önemli.” diye konuştu. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder