
Osman E.
Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması, durumlarında tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.
Satıcı, tüketicinin bu belirtilen taleplerini reddedemez. Talebinizi iletmeden önce bu aracın aynı arızadan 4 kez servise girdiğine dair bir belgenizin olması gerekir. Bu servis belgeleriniz varsa noter aracılığı ile aracın yenisi ile değiştirilmesi talebinizi satıcıya iletiniz. Talebiniz için verilecek olan cevabı beklemeden Tüketici Mahkemesi'ne başvurup şikayetinizi gerçekleştiriniz. Servis kayıtlarında araç arızası olarak her seferinde farklı arıza yazmış olabilirler. Bu sorunu ancak mahkemede çözebilirsiniz. Çünkü bu arızaların bir hafta içerinde tekrarlaması arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kılması nedeniyle talebiniz haklı bulunacak ve iade ya da değişim talebiniz gerçekleşecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder