5 Ekim 2012 Cuma
Peugeot, aracı azami tamir süresinde teslim edemedi
13.09.2010 tarihinde Peugeot yetkili bayisinden satın almış olduğum 34 YF 98* plakalı aracımla 23.08.2012 tarihinde maddi hasarlı bir kaza geçirdim aynı tarihte yetkili Peugeot servisi Arkas Otomotiv- İzmir firmasına çekici aracılığı ile teslim ettim. 23.08.2012 tarihinden bu güne kadar yedek parça temininde sıkıntı olmasından dolayı aracımın bana teslimi henüz yapılmamıştır. Aracı teslim ettiğim tarihte garantisi devam etmekteydi. 36 iş günü geçmesine rağmen mağduriyetim devam etmektedir. Tüketici haklarından dolayı yeni araç veya para iadesi talep hakkım var mıdır? Ayrıca bir arkadaşımın tavsiyesi ile Peugeot Otomotiv'e noterden ihtarname gönderdim ne kadar doğru yanlış karar veremedim. Bu konuda yardımlarınızı ve yol göstermenizi rica ediyorum.
İyi çalışmalar.
Haluk A.
Azami tamir süresi binek otomobiller, kamyonetler ve traktörler için 30 iş günü; motosikletler, deniz motosikletleri, kar motosikletleri, bisikletler ve karavanlar için 20 iş günüdür. Ayrıca araç lastikleri, farlar, gösterge tablosu ve göstergeler, merkezi kilitler, emniyet kemeri ve bağlantıları, emniyet camları, egzoz boru ve susturucuları, şarj dinamosu, jantlar, katalitik konvertörler, amortisörler, radyatörler ve otomobil klimaları yedek parçalar için azami tamir süresi 20 iş günüdür. Burada iş günü kavramına açıklık getirmeliyiz. Ulusal, resmî ve dini bayram günleri ile yılbaşı, 1 Mayıs ve pazar günleri dışındaki çalışma günleri iş günü olarak tanımlanır. Dolayısıyla aracınız için azami tamir süresi aşılmış. Ayrıca malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Malın tamir süresi, yukarıda belirttiğimiz ilan edilen azami tamir süresini geçemez. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar. Tüketicinin arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup veya benzeri bir yolla yapması mümkündür. Ancak, uyuşmazlık halinde ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir. Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.
Tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi durumunda tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir. Satıcı, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar.
İstanbul Şişli'deki Çağlayan Meydanı'nda bulunan İstanbul Adalet Sarayı'na giderek Tüketici Mahkemesi'ne başvurmanızı öneriyoruz. Bu başvurunuz sırasında aracınızın servise hangi tarihte girdiğine dair belgeyi ve araç tescil belgenizi yanınızda bulundurarak bu belgelerin birer fotokopisini şikayet dilekçenize eklemeniz gerekiyor. Aşağıdaki bağlantıda bulacağınız dilekçe örneğini kendinize uygun bir şekilde düzenleyerek şikayetiniz yapın. 2012 yılı için değeri 1161,67 TL ve üzerindeki uyuşmazlıklarda Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurulabileceği gibi doğrudan Tüketici Mahkemesine de başvurulabilir. Dilerseniz şikayetinizi Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne de yapabilirsiniz ancak bu değer ve üzerindeki uyuşmazlıklar için Hakem Heyetinin vereceği karar bağlayıcı olmayıp delil niteliği taşıdığından, taraflarca benimsenmemesi halinde yine Tüketici Mahkemesine başvurulması gerekecektir.
Tüketici Mahkemesine Başvuru Dilekçesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Blogdaki yazınızı okudum teşekkür ediyorum ilginiz için yalnız bir problemim var ikametgahım İstanbul, kazayı tatilde şehir dışında Muğla-Milasta yaptım kasko şirketim aracı Aydın'daki servisten sonrasına götüremeyeceklerini söylediler poliçede en yakın yetkili servise çekilir yazıyormuş ama bu yetkili servisin de kasko firması ile anlaşması olmadığını söylediler bende kendi imkanlarımla bir çekici bulup Aydın'dan anlaşmalı servisleri olan İzmir Arkas otomotive servisine çektirdim. çekici ile çektirdiğim için servise aracı teslim ettiğime dair elimde biri evrak bulunmamaktadır. Servise sorduğumda araç çekici ile geldiğini dosyasına öyle işlendiğini söylediler. Yani elimde mahkemeye başvurmak için bi servis fişi yok şu anda. Bunu servis bana vermek zorundamıdır değilmidir. sorumluluk tamamen bana mı aittir?. Şöyle bir şey de var aracın Arkas otomotiv servisinde ekspertizi yapıldı aynı tarihte dosya açıldı bu benim için yeterlimidir. delil olarak kullanılabilirmi?.
YanıtlaSilTeşekkürler
İyi Çalışmalar