19 Ekim 2012 Cuma

Monster Notebook (Fokus Bilgisayar) şikayeti


25 Eylül 2012 de www.monsternotebook.com.tr adresinden bir laptop sipariş ettim. Firmanın tedarik süresi çok uzun olduğu için ve internetde pekçok sitede siparişlerini zamanından en erken 1 ay sonra teslim ettiklerini gördüğüm için siparişimi http://www.monsternotebook.com.tr/yardim.aspx?yrd=353&lang=tr-TR adresindeki madde 5 cayma hakkımı kullanarak iptal ettirdim. İstedikleri formatta iptal mailini 10.10.2012 de kendilerine gönderdim. Sitede belirttikleri gibi 7 gün içerisinde paramı iade etmediler. Hatta bu gün itibari ile 9 gün ve (7 iş günü) geçtiği halde para iadesi yapmadılar. Firma yetkililerini aradığımda 20 gün içinde iade edebileceklerini belirttiler. Hiçbir hakları olmamasına rağmen verdiğim ücreti (havale yolu ile 2613 TL) ellerinde tutuyorlar konu hakkında yardımlarınızı rica ediyorum.

Ali Kemal A.

Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmeliğin 7. ve 8. maddesi tüketicinin cayma hakkını şu şekilde açıklıyor:
Cayma hakkı
             MADDE 7 − (1) Mesafeli sözleşmelerde tüketici, yedi gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmesi yeterlidir.
             (2) Cayma hakkı süresi, malın teslimine ilişkin sözleşmelerde, tüketicinin malı teslim aldığı günden itibaren, diğer sözleşmelerde ise sözleşmenin akdedildiği günden itibaren işlemeye başlar.
             (3) Satıcı veya sağlayıcının 5 inci ve 6 ncı maddelerde belirtilen yükümlülüklerini yerine getirmemesi hâlinde, cayma hakkı süresi üç aydır. Bu süre, malın teslimine ilişkin sözleşmelerde, tüketicinin malı teslim aldığı günden itibaren, diğer sözleşmelerde ise sözleşmenin akdedildiği günden itibaren işlemeye başlar. Ancak 5 inci ve 6 ncı maddelerde belirtilen yükümlülüklerin, üç aylık süre içerisinde yerine getirilmesi hâlinde, birinci fıkrada belirtilen yedi günlük cayma hakkı süresi, söz konusu yükümlülüklerin yerine getirildiği günden itibaren işlemeye başlar. Cayma hakkının kullanıldığına dair irade beyanının bu süre içinde yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmesi yeterlidir.
             (4) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça tüketici, aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz.
             a) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmeleri.
             b) Fiyatı borsa veya teşkilatlanmış diğer piyasalarda belirlenen mallara ilişkin sözleşmeler.
             c) Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
             ç) Tüketici tarafından ambalajının açılmış olması şartıyla, ses veya görüntü kayıtlarına, yazılım programlarına ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
             d) Gazete, dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
             e) Bahis ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına ilişkin sözleşmeler.
             f) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler.
             (5) Tüketiciye, borcunun tamamen veya kısmen ifası için, satıcı veya sağlayıcı veya onunla işbirliği içinde olan bir üçüncü kişi tarafından kredi verildiği mesafeli sözleşmelerde, tüketicinin bu maddedeki hükümler dâhilinde cayma hakkını kullanması durumunda kredi sözleşmesi de herhangi bir tazminat veya cezai şart ödeme yükümlülüğü söz konusu olmaksızın sona erer. Ancak bunun için cayma bildiriminin kredi verene de yazılı olarak iletilmesi gerekir. Tarafların karşılıklı iade yükümlülükleri saklıdır.
             Cayma hakkının kullanılmasının sonuçları
             MADDE 8 − (1) Tüketicinin cayma hakkını kullanması hâlinde satıcı veya sağlayıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç on gün içerisinde almış olduğu toplam bedeli ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi tüketiciye hiçbir masraf yüklemeksizin iade etmek ve yirmi gün içerisinde de malı geri almakla yükümlüdür.
             (2) Teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması veya iadenin imkânsızlaşması tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa satıcıya malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir. Malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalar değer azalması sayılmaz.

Bu durumda siz cayma hakkınızı usule uygun olarak kullanmışsınız. En geç 10 gün içerisinde para iadesinin gerçekleşmesi gerekiyor. Eğer bu süre içerisinde iade gerçekleşmez ise tüketici sorunları hakem heyetine başvurarak şikayetinizi iletebilirsiniz. Bu yol kesin sonuç verir ancak biraz sabır gerekir. Başvurular en geç 3 ay içerisinde sonuçlanıyor. Ayrıca ödemenizi kredi kartı ile yaptıysanız bankanız web sitesinden ya da herhangi bir şubesinden edinebileceğiniz kredi kartı harcamaları itiraz formunu doldurarak, ilgili numaraya fax gönderin. Bu forma ödemeyi yaptığını ancak ürün gönderilmediği için siparişin iptal edildiğini, dolayısıyla alışverişin gerçekleşmediğini ve bu nedenle kredi kartı harcama tutarının iade edilmesi gerektiğini yazın. Olumlu sonuç alacağınızı düşünüyoruz.

Düzelteme: MONSTER Müşteri Hizmetleri'nden tarafımıza ulaşan bilgiye göre şikayet sahibine para iadesi yapılmıştır. Duyarlılığından dolayı firma yetkililerini kutluyoruz.

2 yorum:

  1. Değerli Müşterimiz Ali Kemal Bey' in para iade işlemi 23.10.2012 tarihinde gerçekleştirilmiştir.

    Saygılarımızla,

    MONSTER Müşteri Hizmetleri - 444 26 04

    YanıtlaSil
  2. MONSTER ABRA A5 V11.1.2 BİLGASAYIRIM ŞUAN SERVİSTE YAKLAŞIK 1 HAFTA OLDUĞU BEKLİYORDUM BİLGİSAYIRIMDA HERGÜN YAPTIĞIM GİBİ OYNAYIP YERİNE KOYDUM VE SABAH TEKRAR AÇTIĞIMDA EKRAN İÇİNDEN ÇATLAKTI HİÇ BİR YERİNDE DARBE VS.YOKTU SERVİSE GÖNDERDİM VE 1 HAFTA SONRASINDA BENİ ARAYIP EKRANI KIRDIĞIMI VE 650 TL CİVARI PARA İSTEDİKLERİNİ SÖYLEDİLER SEBEP DİYORUM PC ESNEMİŞ DİYORLAR 😂 HER HANGİ BİR DARBE BULAMAYINCA HEMEN ATIP TUTMA HAVASI VAR BU KADAR REZİLLİK BU KADAR KALİTESİZLİK OLMAZ! Reklamlarda atıp tutuyorsun servise gelince eee şey esnemiş ekran o yüzden böyle olmuş

    YanıtlaSil