7 Eylül 2012 Cuma

Panasonic Led TV şikayeti


Antalya Özdilek Teknosa Mağazasından bundan birkaç ay önce Panasonic TXL37E30E Modeli  (Seri No: NM 1210453) Led TV aldım. Mağazadan televizyon alırken Panasonic firmasına duyduğum güven etkili olmuştu. Panasonic marka televizyonumu Antalya’da bulunan Yıldırım Elektronik eve gelerek kurulumunu yaptı. Yetkili servis tarafından televizyonun duvara montajı yapıldı. Bir süre sonra televizyonu masa üstünde kullanmam gerektiğinden televizyonu satın aldığımda kutudan çıkan orijinal TV ayağına taktım. Kullanmaya başladım. Bir süre sonra televizyonun ekranının tam yarısında görüntü olmasına rağmen, diğer yarısında görüntü olmadığını, siyah ekran olduğunu gördüm. Konu ile ilgili olarak 27/08/2012 tarihinde Antalya’da bulunan Yıldırımlar Yetkili Servisini oğlum vasıtasıyla arattım. Arıza kaydı bıraktım. Servis gelerek televizyonu evden aldı. Televizyon ile ilgili olarak ayak vidasının çok sıkılmasından dolayı flexy kablosunun zarar gördüğü ve LCD ekranın zarar gördüğü servis formunda ifade edilmiştir. Bu durumun garanti dışı olduğu ve eğer yapılması isteniyorsa 1010 TL civarında masrafı olduğu belirtildi.


Birkaç ay önce aldığım, kutusundan çıkan orijinal TV ayağına, orjinal vidalarıyla monte ettiğim televizyonun garanti kapsamında tamirinin yapılması ya da birebir değişimi gerekirken, garanti dışı denilerek tamir edilmemesinin, benim gibi yıllar boyu Panasonic’in ürünlerini severek ve beğenerek kullanmış ve kullanmakta olan bir müşteri için Panasonic markasına duyduğum güveni zedeledi.

Sonuçta ben TV ile birlikte gelen orjinal vidanın boyunu uzatıp, kısaltmadım. Kutusundan ne çıktıysa onu kullandım. Monte ederken kullandığım sehpa ayağı ve 4 adet vidası orjinallik yönünden yetkili mercilerce incelenebilir. Sizin de değerlendirme yapmanız için Sehpa ayak ve vida fotoğraflarını burada paylaşıyorum.



Konu ile ilgili yaptığım telefon görüşmelerinde; Antalya yetkili servisi; televizyonun garanti kapsamında tamiri konusunda “Genel Merkez garanti kapsamında tamir etmeyin” dedi diyerek bilgilendirme yaparken, genel merkezden arayan müşteri temsilcisi ise “Antalya Yetkili Servisi Yıldırım Elektronik’in bilgilendirmesine” istinaden garanti kapsamına girmediğini söylüyor. Burada Firmanın Yetkili Servisi ile Genel merkezi arasında çelişkili ifadeler görülmektedir. Tabi olan benim gibi olayda mağdur duruma düşürülen müşteriye olmaktadır. 


Burada PANASONIC firması garanti verdiği ürünün arkasında durmamakta mıdır? Yoksa Antalya Yetkili Servisi Genel Merkezi yanlış bilgilendirip yıllardır Panasonic Markasını beğenerek ve tercik ederek kullanan müşterisini mağdur duruma mı düşürmektedir? Yetkili Servis Garanti kapsamında ürünün tamir edilmemesi gerektiğini belirtiyorsa burada ürünü kendi tamir ederek kar marjını arttırmak mı istemektedir? Bu durum Panasonic gibi köklü bir firmaya uygun düşmekte midir? 

Ve son olarak haklı olmasam bu kadar ısrar etmeyeceğimi sizlerin takdirlerine bırakıyorum.

4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun ilgili maddelerine istinaden, belirtilen marka ve modeldeki televizyonumun yetkili servisinde garanti kapsamında en kısa sürede tamirinin yapılması ya da televizyonun aynısıyla değişimini talep ediyorum. İlgili firmaya da başvuru yaptım. Yukarıda gerekçelerle başvurumu kabul edilmedi.

Bu konuda sizlerden yardımlarınızı bekliyorum. Saygılarımla.


Fatma G.


ŞİKAYET EDİLEN :
PANASONİC TÜRKİYE VE PANASONİC ANTALYA YETKİLİ SERVİSİ

ŞİKAYET KONUSU:
Panasonic TXL37E30E Modeli  (Seri No: NM 1210453) Led TV’NİN GARANTİ KAPSAMINDA TAMİRİNİN YA DA DEĞİŞİMİNİN YAPILMAMASI



1 yorum:

  1. Ben tamda bu modelden almak için araştırma yapıyordum. Bu haberleri okuduktan sonra PANASONİC ürününü almak konusunda teredüte düştüm. Müşterisini düşünen markalara bakacam artık.

    YanıtlaSil