17 Mayıs 2012 Perşembe

Sateen gömlek şikayeti


Trendyol internet alışveriş sitesinden aldığı Sateen marka ürünün ilk yıkamada rengi solması üzerine şikayetini ileten Bertan Başkan'a ürünün analize gönderilmesi gerektiği cevabı verilmiş. Ancak ürün teslim alındıktan sonra herhangi bir sorun görülmediği için faturası tüketici tarafından imha edilmiş. Alışveriş sonrası mutlaka belge alınması gerektiği ve belgenin belli bir süre saklanmasının önemi bu olayla bir kez daha ortaya çıkıyor. Alışveriş yapılan site kadar satın aldığınız markanın da önemi var. Buna tüm tüketicilerin dikkat etmesi gerekiyor.


Bertan Bey şikayetinde "Bu ürünü geri almaları gerekiyor bir şekilde. Parayı iade mi ederler, hediye çeki mi verirler bilemiyorum. Ama ben bu olayı hukuki boyuta taşıyacağım orası kesin. Gerekirse 2 katı masraf yapacağım. Tüketicnin hakkına bu şekilde müdahale edemezler. Bozuk malları ucuz fiyata satma politikası doğru değil. Ayrıca ürünü yıkamadan giymeye nasıl devam etmeliydim? Birisi açıklarsa çok memnun olacağım. Ürünler alındığı zaman yıkanır aslında. Ben giydikten sonra yıkadım. Sanırım ben ürün kullanmayı ya da yıkamayı bilmiyor oluyorum budurumda. Kaldı ki ayda en az 1.000 küsür liralık kıyafet alışverişi yapan birine bu açıklama gerçekten çok talihsizce oldu." demiş.

Şikayete Trendyol'un verdiği cevap ta ilginç doğrusu.

"Öncelikle ilginiz için teşekkür ederiz. İade edebileceğiniz ürünler kullanılmamış, kullanım hatası sonucu zarar görmemiş haliyle iade edebileceğinizi belirtmek isteriz. Bu duruma herhangi bir müdahalede bulunamayacağımızı üzülerek belirtmek isteriz."

Tüketici Köşesi olarak Bertan Başkan'a geçmiş olsun diliyor ve elindeki ürünün alındığı tarihteki banka ya da kredi kartı hesap hareketini ilgili bankadan alarak şikayet dilekçesine eklemesini ve tüketici sorunları hakem heyetine başvurmasını öneriyoruz.

5 yorum:

  1. iyi de bu trendyolun kabahati değil bence.. alışveriş yaptığınız markayı doğru tercih etmelisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende katılıyorum Trendyol tarafından değil bu markayı satan Saten firması tarafından mağduriyet var

      Sil
  2. alışveriş yaptıktan sonra fatura ya da fişini saklamak gerekiyor demek ki

    YanıtlaSil
  3. aslında trendyolun burada bi kusuru yok bence. Sateen markasının ayıplı ürünü bu sonucu doğurmuş gibi görünüyor. burada bir boşluk var gibi sanki. trendyol sadece aracı mı oluyor bu markalara? fiyatları trendyol belirlemiyordur herhalde. trendyol ve benzeri firmalar sanırım satılan ürünlerden kar payı alıyor sadece.

    YanıtlaSil
  4. sarar firması da iade etmek istediğim ürünler için aynısını söylemişti. mühendisleri inceleyecekmiş. ürünü daha kullanmamıştım bile. ama tüketici sorunları hakem heyetine şikayet ettim ve hakkımı aldım. siz de hakkınızı arayın derim.

    YanıtlaSil