Burada sormak istediğim sorular ise, avukata ihtiyacım var mı? Mahkeme masrafları ne kadar tutuyor? Sitenizde var olan dilekçe örneği ile adliyeden başvuru yapmam yeterli midir? Dava ne kadar sürüyor? Kanıt olsun diye tüketici hakem heyetine de başvurmalı mıyım?
Sorular biraz fazla oldu ama kusura bakmayın, tek tek cevap verebilirseniz eğer çok sevinirim.
İyi günler dilerim.
Emre Yaşa
Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.
Telefonun 2013 yılı için değeri 1191,52 TL'nin üzerinde olduğu için tüketici mahkemesine başvurmanız gerekmektedir. Ancak tüketici sorunları hakem heyetinden çıkacak olumlu bir karar da kuvvetli delil niteliğinde olacaktır. Tüketici mahkemelerinde açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.
Alo 175 tüketici hattını arayarak şikayetinizi iletebilir ve yardım alabilirsiniz. Tüketici sorunları hakem heyetlerine yapılan başvurular bilirkişi incelemesi gerektirmeyen hallerde en geç 3 (üç) ay içerisinde sonuçlandırılır. Ancak tüketici mahkemesinin karar süreci hakkında net bir şey söylememiz mümkün değildir. Sizin konunuzla ilgili olmamasına rağmen tüketici mahkemesinin verdiği şu örnek kararı inceleyebilirsiniz.
Bulunduğunuz şehirdeki bir tüketici derneğinden de hukuki anlamda destek alabilirsiniz. Tüketici derneklerinin iletişim adreslerine Bağlantılar sayfamızdan ulaşabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder