6 Mart 2014 Perşembe

Ankara Optimum AVM içindeki Aksümer Yataş Mağazası şikayeti

Ankara Optimum AVM içindeki Yataş Mağazasından (Aksümer Dayanıklı Tüketim Malları Ltd. Şti.) alınan yatak, baza dahil olmak üzere toplam beş parça ürün parası ödenmesine rağmen zamanında teslim edilememiş. Yataş firmasını ve özellikle tüketicisini mağdur eden Aksümer Ltd. şirketini ciddiyete ve sorunu çözmeye davet ediyoruz. Yataş firması kurumsal kimliğinin gereğini yapmalıdır.

Süleyman Sancak tarafından Tüketici Köşesi'ne gönderilen ve ilgili şirkete de iletilen şikayet mektubunu paylaşıyoruz:

Öncelikle "iyi günler" dileyerek şikayet mektubuma başlamak istiyorum.

19.01.2014 tarihinde saat 15.41'de Ankara-OPTİMUM AVM, AKSÜMER LTD. Yataş mağazasından
YTS FIVE VISCO POCKET 160*200 yatak, bu yatağa ait baza, ve 3 kalem daha eşya olmak üzere toplamda 5 kalem eşya satın aldım.

Ödemeyi kredi kartıyla yaptım. Bana satışı gerçekleştiren "Emre" isimli satış elemanı teslimatın zaman alabileceğini söyledi. ve 19.2.2014 tarihinde teslimatı yapabileceklerini söyledi. Ben de epey uzak bir tarih olmakla beraber zamanında yapılması kaydıyla uygun olduğunu söyledim. Zaman hususunda hassas olduğumu belirttim. Emre Bey de gelmeden önce arkadaşlar sizi arayacaklar dedi.



Nihayet 19.02.2014 Çarşamba günü ilgili mağazayı teslimat konusunda hatırlatma yapmak üzere aradım. Telefona bir bayan baktı ve sorun yok, akşama teslimatınız gerçekleşecek, dedi. Akşam bir program yapmadım ve eve geldim. Yaklaşık 1 saat eski yatağımı ve bazasının altındaki eşyaları düzenledim, kaldırdım. fakat gelen giden olmadı.

Tekrar Yataş Mağazasını aradım, telefona "Yasin" isimli bir çalışan çıktı ve teslimat yapılamayacağını eşyanın bir kısmını eksik olduğunu söyledi. 1 ay önceden teslimat sözü verildiğini, ayrıca gündüz aradığımı, bana teslimatın bu akşam yapılacağını yine bu mağazadan bir yetkilinin söylediğini belirttim. Yasin Bey samimiyetle yardımcı olmaya çalıştı, ancak meseleden habersiz olduğunu gördüm.

Yasin Bey "ben sizi yarın(20.02.2014) saat 10.30'da arayıp bilgi vereceğim, dedi.

20.02.2014 tarihinde saat 10.32'de  Yasin Bey tarafından arandım. Bazanın ellerinde olmadığını, yaklaşık 10 gün sonra gibi fabrikadan temin edilebileceğini ya da istersem paranın geri iade edilebileceğini söyledi.

Kendisine kesinlikle eşyayı teslim almak istediğimi ve yılan hikayesine dönen bu meselede artık bana net bir tarih vermeleri gerektiğini söyledim. Mağazanın yetkili müdürü ile konuşmak istedim. Ancak Müdür Bey'in bugün izinli olduğunu, yarın meseleyi kendisine anlatacağını ve net bir tarih verebileceklerini söyledi. Ancak bütün bu meselde Yasin Bey'in samimiyetle yardımcı olmak istediğini müşahede ettim.

Yataş Şirketi'ne sormak ve acilen cevap almak istediğim bir kaç soru var:

1- Televizyonlara çuvallar dolusu para verip dünyalar kadar reklam yapmak yerine adamakıllı bir Halkla İlişkiler Bölümü oluşturmayı düşündünüz mü?

2- Şirket şemanız içerisinde "Sevk-İdare ve Organizasyon" adı altında bir biriminiz var mı?

3- Eğer Okyanusya'dan bir ada satın alsaydım ve parasını ödeseydim, sizce teslimat daha kısa bir sürede olmaz mıydı?

4- Tüketici Hakları açısından yukarıda anlattığım bu hikayede benim haklarımı bana anlatabilir misiniz?

5- "Müşteri memnuniyeti" denen kavram sizin semtinize uğramış mıdır?

....

Bu konuda cevap ve çözümünüzü istirham ediyorum.

İyi günler dilerim!

Süleyman Sancak

İleri tarihli teslimat yapılacak satışlar için mutlaka bir satış sözleşmesi yapılmış olmalıdır. Aksi takdirde, satıcı ödeme yapıldığı halde teslimatı yapmadığı halde yatık diyerek müşteriyi mağdur edebilir. Elinizde satış sözleşmeniz varsa bu sözleşmede ürün teslim tarihi, ödeme miktarı ve ödemenin ne şekilde gerçekleştirildiği bilgisi yer almalıdır. Böyle bir sözleşmeniz varsa tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz. Sözleşmeniz yoksa dahi elinizdeki satış belgesi ile (fatura, fiş, kredi kart slipi) yine tüketici hakem heyetine başvurunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder