14 Ağustos 2013 Çarşamba

Turkcell bayisi Yıldırım Telefon ayıplı telefonu iade almıyor

05.08.2013 de Turkcell'in yetkili bayisi olan İstanbul Topçular'daki Yıldırım Telefon'dan kontratlı bir Balckberry Q10 telefon aldık. Aynı gün telefon çalışmadığı için, bayii kapandığından ertesi gün geri iade ettik. Bayinin kepenkleri çalışmadığından, tüm gün kapısında bekleyip içeri giremedik ve bana ertesi gün gelmemi söylediler. Ertesi gün gittiğimde, tüm gün telefona farklı sim kartlar takarak denediler, mağaza müdürünü de çağırdılar çalışmadı.

Ertesi gün, tekrar bayiye gittim ve KVK'ya göndermemiz gerekli diyerek, şikayetlerime istinaden yazı aldılar. Araya bayram tatili girdi fakat bugün aradığımda, telefonumun hala KVK'ya gönderilmediğini bayide olduğunu öğrendim.

Telefonu eşime hediye almıştım ve yaklaşık 10 gündür işin çözülmesini bekliyorum. Bana sıfır aldığım cihazı daha hiç kullanmadan tamire göndereceklerini söylediler ki, ben hiç kullanmadığım ve kontratlı yaklaşık 2,200 TL'ye gelen cihazımın kesinlikle tamire gitmesini kabul etmeyeceğimi, tüketici haklarımda da değiştirme süremin 10 gün olduğunu ilettim. Fakat hala mağduriyetim devam ediyor.

Turkcell müşteri hizmetleri ile de görüşüyoruz fakat yol alamadık. Bayinin müdürüne aratacaklarını söylüyorlar ama hala cihazımızla ilgilenen, yenisi ile değişimi veren kimse olmadı.

Müşteri olarak, Turkcell gibi büyük bir kurumun bayisinden telefon alıp, daha 24 saat olmadan geri götürdüğüm telefonu iade edemediğim gibi, hala haber alamayıp sadece bekletiliyorum. 21 gün boyunca işimden olduğu gibi, eşime aldığım hediye sebebi ile kendine de mahçup duruma düştüm. Şikayetlerime çözüm bulamayıp, mağduriyetim halen devam etmektedir. Bu bayi ile kesinlikle çalışmak istemiyoruz, kontratımızın iptal edilmesini ve rica ediyoruz.

Değerli desteğiniz ricasıyla.

Saygılarımızla

Muharrem Çoban & Özlem Özgü Çoban

İstanbul Topçular'daki Turkcell İletişim Merkezi Yıldırım Telefon'dan alınan Blackberry telefonun faturası

Cep telefonu iadesi için verilen dilekçe


Ayıplı Mal:

Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren 30 gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda:

1-Bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme,
2-Malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi,
3-Ayıp oranında bedel indirimi,
4-Ücretsiz onarım,

isteme haklarına sahiptir. Tüketici bu haklardan sadece birini tercih edebilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.


Cayma Hakkı:

Tüketici, sözleşmenin her iki tarafça imzalanmasından itibaren 10 gün içinde hiçbir sebep göstermeksizin ve hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin cayma hakkını kullanarak sözleşmeden dönebilir.
Sağlayıcı, bu süre dolmadan devre tatil sözleşmesine konu mal ve/veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemez. Sözleşmenin, devre tatil sözleşmesine konu tesiste akdedilmesi halinde, bu hüküm uygulanmaz. Bu durumda, sözleşmenin devre tatile konu tesiste yapıldığını ispat külfeti sağlayıcıya aittir.

http://www.tuketicikosesi.org/p/tuketici-haklar.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder