4 Kasım 2012 Pazar

Enerjisa Başkent Elektrik 1 ayda 2 fatura gönderdi


Ankarada Enerjisa firmasından elektrik hizmeti alıyorum. 04.10.2012 son ödeme tarihli 55.50 TL tutarındaki faturamı ödedim. Ardından 30.10.2012 son ödeme tarihli 39.00 TL tutarında bir fatura daha gönderdiler.

1 ay içerisinde 2 fatura göndermek yasal mı? Ben her ay 2 fatura ve bunların vergi vs ek ücretlerini 2 kez ödemek zorundamıyım? Yılda 12 den fazla fatura ödettirmek ne kadar yasal? Bu firmadan şikayetçiyim.

Volkan Ç.

Elektirk Faturasının Tebliği ve Ödenmesi

Müşteri, elektrik faturasını tebliğ tarihinden itibaren 10 gün içerisinde ödemek zorundadır

Birden fazla dönem borcu olan müşterilerin yapacakları kısmi ödemeler, birinci dönem borcundan başlamak üzere tahsil edilecektir.

Faturası ödenecek müşteriye ait ihbarnamenin veya faturanın tahsilat veznesine ibraz edilmesi veya ödemesi yapılacak müşteri numarasının bilinmesi, ödeme yapıldıktan sonra mutlaka ödemeye ilişkin fatura veya tahsil makbuzu istenilmesi, faturada veya tahsil makbuzundaki yazılı müşteri numarasının kontrol edilerek herhangi bir yanlışlık varsa düzelttirilmesi, ödenmiş faturaların mümkünse muhafaza edilmesi, gerekmektedir.

Son ödeme tarihinden sonra yapılacak ödemelere elektrik faturasına ilave olarak yasaların öngördüğü oranda günlük gecikme faizi uygulanır. İkinci borç ihbarnamesinin bırakıldığı tarihten itibaren en az 5 iş günü içerisinde müşterinin borcunu ödememesi halinde elektriği kesilir. Elektriği kesilen müşteri, kesildiği tarihten itibaren 1 ay içinde borcunu ödemez ise sözleşmesi fesh edilir ve yeniden sözleşme yapmak zorunda kalır.(1)

Elektrik Enerjisi Tüketim Miktarının Tespiti ve Ödeme Bildirimleri

Ödeme bildirimine esas tüketim dönemi, ödeme bildirimlerinin hazırlanması ve müşteriye tebliği ile ilgili usul ve esaslar, perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşma hükümlerine göre düzenlenir. (2)

Enerjisa Müşterisi Olmak

Müşteri olmak için başvuru her açıdan uygun görülürse, müşterinin başvurusu elektronik ortamda sisteme işlenir ve müşteri ile Perakende Satış Sözleşmesi ve Dağıtım Bağlantı Antlaşması (her türlü müşteri bilgisi, şirket bilgileri, sayaç ve ölçü sistemleri bilgileri, müşteri beyanları, gerekli olan belgeler ve yerinde yapılacak kontroller sonucu tanzim edilen raporlar doğrultusunda düzenlenerek, ekleri ile birlikte Müşteri Hizmetleri Merkezi tarafından hazırlanır) karşılıklı olarak imzalanır.(3)

Konu ile ilgili net bir bilgiye ulaşabilmiş değiliz ancak yukarıda paylaştığımız bilgilerden anlaşılacağı üzere elektirk dağıtım şirketleri abonelik başlangıcında bir sözleşme imzalatıyorlar. Bu sözleşmede bir takvim yılı içerisinde tüketiciye yansıtılabilecek fatura sayısı ile ilgili bir düzenleme olabilir. Böyle bir düzenleme varsa bile bu durum haksız şart olarak nitelendirilebileceğinden şikayetinizi BİMER üzerinden yaparak hızlı bir şekilde sonuç alabileceğinizi düşünüyoruz. Ayrıca Alo 186 telefon hattı ile veya 444 4 372 numaralı Enerjisa çağrı merkezine şikayetinizi iletebilirsiniz. Enerjisa müşteri hizmet merkezlerine yazılı olarak itirazınızı iletmeniz çözüm sürecini hızlandırabilir.



Kaynak:
(1) http://www.sedas.com/CustomerServices/SubscribeServices.aspx
(2) Elektrik Piyasası Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği (http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/21148.html)
(3) http://www.enerjisa.com.tr/tr-TR/ElektrikSatisiVeMusteriler/Pages/EnerjisaMusterisiOlmak.aspx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder