17 Kasım 2012 Cumartesi

Şikayetinizi SMS ile bakanlığa doğrudan gönderebileceksiniz


Tüketici Kanunu’nda değişiklik yapmaya hazırlanan Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, ‘Mobil Tüketici’ projesini devreye alacak. Projeye göre vatandaşlar şikayetlerini tüketici heyetlerine gitmeden kısa mesajla Bakanlık’ta kurulacak merkeze iletecek.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, hazırlıklarını sürdürdüğü Tüketici Kanunu’nda değişiklikle vatandaşlara birçok konuda kolaylık sağlayacak. Bunların başında da tüketici şikayetlerinin hızla işleme konulması geliyor. Bakanlığın halen üzerinde çalıştığı projesine göre, tüketicilerin şikayet haklarını en iyi şekilde kullanması için GSM operatörleri ile anlaşma yapılacak. Anlaşmanın ardından ise vatandaşlar şikayetlerini kısa mesaj yoluyla bakanlığa bildirebilecek.

Eğitim için de kullanılacak

‘Mobil Tüketici’ adı verilen projenin önümüzdeki günlerde hayata geçirilmesi planlanıyor. Proje kapsamında şikayetlerin toplanacağı bir merkez oluşturulacak. Merkez, şikayetleri bankacılık, tekstil gibi bölümlere ayıracak. Her bölümde ayrı uzmanlar görev yapacak. Söz konusu şikayetler anında işleme konulacak. Şikayetin konusuna göre ilgili firmalar hakkında inceleme başlatılacak. Örneğin, tüketici kredileri, kredi kartı aidatları veya ayıplı mallarla ilgili şikayetler, aynı merkez tarafından değerlendirilecek. Şikayetler için ise sadece bir mesaj atılması yeterli olacak. Sistem, tüketicilerin eğitilmesi ve bilinçlendirilmesi için de kullanılacak. Örneğin, dolandırıcılık, ürünlerin üretim tarihlerine dikkat edilmesi gibi uyarılar da sistem üzerinden yapılacak. Böylece, şikayet için tüketicilerin kaymakamlıklar bünyesinde bulunan tüketici heyetlerine gitmesine gerek kalmayacak.



BANKALARDAN İŞLEM SAYISI OYUNU!

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan, kredi kartı aidatları başta olmak üzere tüketicilerden alınan 31 kalemdeki ücret ve komisyonların kaldırılmasını öngören taslak, bankaları korkuttu. Taslakla ilgili görüş alışverişi devam ederken, bankaların taslakta yer alan 31 madde ile ilgili yeni önlemler aldığı belirlendi. Bu çerçevede bazı bankaların, 31 kalemde yer alan ücret ve komisyonların bazılarını birleştirerek 20’ye indirdiği belirlendi. Bazılarını da kaldırdığı saptandı. Bankaların, tüketicilerden tahsil ettikleri 31 kalemle ilgili başvurdukları uyanıklık, bankaların ücret kalemlerini sürekli takibe alan Gümrük ve Ticaret Bakanlığı yetkilileri tarafından fark edildi. Yapılan çalışmada, taslağın görüşe açılmasının ardından bazı bankaların, müşterilerinden bazı ücretleri almaktan vazgeçtiği tespit edildi. Bankaların vazgeçtiği ücretler arasında ise işlemsizlik ücreti, telefon-SMS ücreti, bakiye görüntüleme ücreti ve arşivden bilgi çıkarma ücreti geliyor.

Bankalar Birliği karşı çıkıyor

Taslakla ilgili tartışmaların ardından ücret kalemlerinde indirime giden bazı bankaların örneğin, tüketiciden ayrı ayrı tahsil edilen, SMS ücreti ile telefon ücreti gibi kalemleri tek bir kalemde toplandığı saptandı. Yine bu uygulama ile taslağın tartışmaya açılmasının ardından 31 kalem ücretin 20 kaleme düştüğü kaydedildi. Bakanlık, taslak ile ilgili bankalarla görüşmeye devam ediyor. Bankalar Birliği, bir süre önce taslak konusunda görüşlerini bildirerek, 31 kalem ücretin kaldırılmasına karşı çıkmıştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder