13 Nisan 2013 Cumartesi
Doktordan çok temiz, BOYALI sıfır km jeep
Nereye yazacağımı şaşırdım artık, umarım faydası dokunur… 22.02.2011 tarihinde 06 DH **** plaka, 1J4************** Şasi, 6429********** VIN numaralı 2011 model Grand Cherokee S-Limited 3.0 aracı satın aldım. Söz konusu aracımı orjinal fabrika çıkışlı ‘sıfır km.araç’ olarak yetkili ‘Jeep-Chrysler’ bayisinden ( Doğan Motorlu Araçlar –Ankara) aldım. Aynı yetkili satıcıdan ailecek almış olduğumuz 4.!!!!! SUV araçtır ve de kullandığım 5. Jeep marka otomobil. Şu anki aracımı bu güne kadar da hiçbir kaza v.s. olmaksızın kullandım.
28/10/2011 günü araba satın almak üzere BMW Borusan Otomobile gittim. Görüşmeler sırasında, otomobilime 2 el ekspertiz uygulanması gerekti. Ancak firmanın 2.el sorumlusu 3 parçasında boya olduğunu belirtti. Bu parçalar sağ ön çamurluk, sol ön kapı ve sol arka kapıdır. Bu şartlar altında aracı satın alamayacaklarını söylediler. Daha sonra gittiğim 4 farklı markanın yetkili satıcısında da benzer sonuç ortaya çıktı ve aracın kazasız kabul edilemeyeceği ancak ona göre fiyat verileceği belirtildi ya da satın alamayacaklarını belirttiler.
En sonunda, o tarihte halen Jeep yetkili servisi olan "Koluman Motorlu Araçlar Gölbaşı Servisi"ne giderek araca 2 el ekspertiz uygulanması yapılmasını istedim ve de aracın 3 parçasında boya tespit edildi. Kontrole ilişkin sonuç raporunun bir örneği Doğan Otomotiv’dedir ayrıca Koluman kayıtlarındadır.
Firmanın şikayet hattını arayıp kayıtlı şikayet bırakmış olmama ve yine telefonda 2 farklı yetkili ile görüşmeme rağmen herhangi bir dönüş yapılmadı. Bana telefonda bu durumun amerikan kökenli araçlar için normal olduğu söylendi. Aracın heryerinde 90-100 mikron arasında boya kalınlığı saptanırken söz konusu parçalar 150-175-190 değerlerinde sinyal yaratmakta ve firmanın yetkilisi dışında başka hiçbir otomobil firması bu değerleri normal olarak değerlendirmemekte) (BMW,Mitsubishi,Peugeot,Volvo ve yetkili JEEP servisi koluman!!!!). Bunun üzerine fatura bedelinin senelik faizler ile ödenerek aracın geri alınması için dava açtım, 2 senedir dava devam ediyor. Bilirkişi raporu tutuldu ve aracın boyalı olduğu bilirkişi tarafından da resmi olarak tespit edildi. Ancak bu sefer de aracın ne kadar değer kaybına uğradığının tespit edilmesi için bilirkişi raporu istendi ve duruşma ertelendi (Aslında araç boyalı olduğu için zaten firmaların çoğu satın almadığından dolayı pratik olarak tamamen değer kaybına uğramış durumda). Zaten mahkemeyi kazansam bile karşı taraf yargıtay vs sürecini işleteceği için en az 1-2 sene daha sonuç almam mümkün değil. Herhalde firma yetkilileri de buna güvenerek ilk şikayet ettiğim zaman ilgisiz davrandılar. Bu kadar net bir şekilde aracın kusuru belgelenmişken böylesine uluslararası firmanın tavrı çok üzücü. Ne yapmamı tavsiye edersiniz?
Doç.Dr.Tolga TATAR
Not: Güvenlik nedeniyle araç bilgilerinin bir kısmı * işareti ile kapatılmıştır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder