27 Aralık 2012 Perşembe

Arçelik su sebili şikayeti


2010 yılında aldığım Arçelik 1047 sp model su sebili bu tarihe kadar 3 defa değiştirilmiştir. Her arıza teknik olup kullanıcı hatası olmamıştır. En son gelen ürün, geldiği gibi su akıtmaya başladı. Yetkili servis ile görüşmemde başka bir ürün seçin, farkını ödeyin dediler. 60 TL farkla bir üst model olan 1048 sp su sebilini önerdiler. Fakat ben bunu kabul etmiyorum. Fark ödemek istemiyorum. 300 TL verip aldığım makine defalarca arızalandı. Artık bir üst modelle değiştirilmesini ve fark ödemesi yapılmamasını talep ediyorum. Yıllardır arızalanıp değiştirildi. Arçelik müşteri hizmetleriyle defalarca görüştüm. Bölge müdürlüklerinin arayacağını söylediler ama her defasında yetkili servisler aradı ve sorunumu çözemediler. Müşteri memnuniyetleri berbat. Hiç ilgilenmiyorlar. Konuyla ilgili yardımcı olursanız sevinirim.

Tuğçe Civelek Namlı


Alınan ürün ayıplı mal kapsamında ise Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereğince tüketici malın teslim tarihinden itibaren 30 gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmek zorundadır.

Garanti belgesi uygulama esaslarına dair yönetmelik gereğince satılan ürün tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması ve tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumlarında tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir. Dolayısıyla ürün sürekli tamir olacak, değişmesi ya da iadesi mümkün değildir diyemezler. Fark ödeyerek bir üst modeli de satın almak zorunda değilsiniz elbette.

Su sebillerinin garanti süresi 2 yıl olup azami tamir süresi 20 iş günüdür. Bir yıl içerisinde dört defa ya da toplamda altı defa arızalandı ise iade/değişim talep edebilirsiniz. Tamiri için azami süre olan 20 iş gününün aşılması da yine iade/değişim talebiniz için gerekçe oluşturur. Bunların hiç biri gerçekleşmese bile bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılmasını gerekçe göstererek iade/değişim talebinde bulunabilirsiniz. Talebinize olumlu yanıt alamazsanız, mutlaka Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurmalısınız. Garanti süreniz dolmuş olabilir ancak yine de detaylı bilgi almak için 175 Alo Tüketici Hattını arayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder