16 Aralık 2012 Pazar

Turkcell T20 bir yıl içerisinde 5 defa aynı arızayı verdi


09.12.2011 tarihinde Çanakkale'deki Gür-Tel Telekomünikasyon'dan aldığım Turkcell T20 adlı telefonu 1 yıl içerisinde aynı arızadan dolayı 5 defa servise gönderdim. Sorunum telefonu açtığımda pin kodu alanının açılmaması ve benim dolayısıyla pin kodunu girememem. Önceki gidişlerimde telefonuma format atıp, telefonumu bana geri veriyorlardı, telefonum eskisi gibi oluyordu. Fakat 05.12.2012 de telefonumu götürdüm ve bana bir hafta sonra geri döndüklerinde sorunu bana yüklemeye çalıştılar. Ben telefonu verirken dokunmatik tarafı bozuk değildi. Fakat bana kullanıcı hatasının olduğunu ve de 110 TL ücret ödemem gerektiği söylendi. 1 sene içerisinde karşılaştığım bu 5.sorun. Bir de çalışanlar dalga geçer gibi "ödemezseniz telefonunuzu bozuk olarak geri alırsınız" dediler. Bilinçli bir tüketici olarak bozuk telefonu bana geri verdiklerinde o telefonu ben ne yapabilirim ki? 1 haftadır mağdurum. Genpa'ya, Turkcell'e şikayetlerimi bildirdim. Fakat hiçbiri ilgilenmedi. Garanti belgemde Genpa'nın damgası var. Ama benim telefonumu servise KVK'ya gönderiyorlar. Hala parasını ödemekte olduğum telefonu ben nasıl hor kullanabilirim de kullanıcı hatası olmuş olabilir? İlk defa dokunmatik telefon kullanmıyorum. O kadar çok maddi durumum iyi olsa gider Turkcell'den mi telefon alırım daha patentli ve güvenilir markalar varken. Yıllardır Turkcell'liyim. Herkese de aldığım telefonu övüp, insanların almasını sağlamıştım. Yıllardır Turkcell'e olan memnuniyetim dün itibariyle sonlanmıştır. En üst makamda kim varsa da oraya kadar gideceğimi, susmayacağımı bildirmek isterim. Sorunumun çözülmesinde bana ne gibi bir yardımınız olacaktır?Şimdiden vereceğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

Saygılarımla
Ezgi Günay


Alınan ürün ayıplı mal kapsamında ise Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereğince tüketici malın teslim tarihinden itibaren 30 gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmek zorundadır.

Garanti belgesi uygulama esaslarına dair yönetmelik gereğince satılan ürün tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması ve tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumlarında tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir. Dolayısıyla ürün sürekli tamir olacak, değişmesi ya da iadesi mümkün değildir diyemezler. Cep telefonlarının garanti süresi 2 yıl olup azami tamir süresi 20 iş günüdür. Bir yıl içerisinde dört defa ya da toplamda altı defa arızalandı ise iade/değişim talep edebilirsiniz. Tamiri için azami süre olan 20 iş gününün aşılması da yine iade/değişim talebiniz için gerekçe oluşturur. Bunların hiç biri gerçekleşmese bile bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılmasını gerekçe göstererek iade/değişim talebinde bulunabilirsiniz. Talebinize olumlu yanıt alamazsanız, mutlaka Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurmalısınız. Detaylı bilgi almak için 175 Alo Tüketici Hattını arayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder