3 Şubat 2018 Cumartesi

Bilgim dışında yapılan havaleler karşısında Halkbank duyarsız davrandı

03.12.2017 günü Facebook hesabımda bulunduğum esnada Halk Bankası tarafından gönderilen rutin kampanya reklamlarını gördüm. Çeşitli kampanyalardan bahsediyordu. Linkin üzerine tıkladım beni Halk Bankası internet bankacılık sitesine yönlendirdi.

Buraya müşteri numaramı ve parolamı yazdım,  akabinde cep telefonuna gelen şifreyi yazdım bir süre işlem yapamadım. Ben de siteden ayrıldım. Kısa bir süre sonra cep telefonuma hesabımdan havaleler yapıldığına dair 2 adet mesaj geldi. Halk Bankası müşteri hizmetlerini aradım. Havalelerin benim tarafımdan yapılmadığını anında bildirdim. Neticesinde hesabımdan Cihan Şahin isimli şahsın hesabına 2900 TL, Ali Rıza Soydemir isimli şahsın hesabına 3000 TL maaş avas hesabımdan havale yapıldığını tespit ettim. Hesaplarıma bloke koyuldu. Bu havaleleri benim yapmadığımı söyledim.

04.12.2017 tarihinde yani hemen ertesi gün sabah emniyete giderek Siber Suçlar Şube Müdürlüğü'ne suç duyurusunda bulundum. Emniyetten aldığım evraklarla birlikte havale dekontlarını Halk Bankası Genel Müdürlüğü'ne faksladım yapılan havalelerin iadesini istedim. Defalarca aradım ancak her seferinde en kısa zamanda bana dönüş yapılacağını söylediler. Bugünün tarihi 03.02.2018 hala dönüş yapılmadı. Hiçbir haber alamadım, basından edindiğim bilgiye göre hackerların yakalandığını düşünüyorum. Halk Bankası'nın bu kadar duyarsız olmasını kınıyorum.

Harun K.


Basına Yansıyan Konu İle İlgili Haber:


İstanbul ve Balıkesir'de bilgisayar korsanlarına yönelik düzenlenen eş zamanlı operasyonda, mobil bankacılık üzerinden binlerce vatandaşı dolandıran 14 kişi yakalandı.

Güvenlik kaynaklarından edinilen bilgilere göre,  İstanbul Emniyet Müdürlüğü  Siber Suçlarla Mücadele Şube ekiplerine ulaşan çok sayıda kişi, banka hesaplarından kontrol dışı para aktarıldığını belirterek şikayetçi oldu. Bankaların mobil hizmet ağlarını instagram ve facebook gibi sosyal medya platformlarında açtıkları reklamlarla müşterilerin işlemlerini 'phishing' diye tabir edilen 'oltalama' yöntemiyle yönlendiren bilgisayar korsanları hakkında çalışma başlatan polis, şebeke üyelerini tek tek tespit etti.

14 BİLGİSAYAR KORSANINA BASKIN

Şebekeye mensup korsanları 4 ay boyunca teknik ve fiziki takibe alarak izleyen siber polisi, İstanbul ve Balıkesir'de eş zamanlı operasyon düzenledi. Operasyonlarda şebeke lideri Mehmet Ş.D., Ali. E.E., Yıldırım C., Abdurrahman K., Abdülkadir T., Burak Ö., Orkun S., Hüseyin C.Y., Cemal A., Furkan G., Selin A., Taner K., Ümit T. ve Bilgin Y. adlı şüpheli yakalanarak gözaltına alındı. Şüphelilerin ev ve araçlarında yapılan aramalarda 11 dizüstü bilgisayar, 6 hafıza kartı, 4 adet harddisk, farklı marka ve modelde 19 adet cep telefonu, 21 faklı operatörlere ait sim kart, farklı bankalara ait 16 ayrı kredi kartı, 2 adet banka dekontu, farklı şahıslara ait 21 adet nüfuz cüzdanı, ehliyet, işlem slipleri ve 15 bin 587 lira para ele geçirildi. Şebekeye ait lük bir jipe de el konulurken, 'oltalama' siteler aracılığıyla yaklaşık 219 vatandaşın mağdur olduğu ve yaklaşık 370 bin liranın korsanlarca ele geçirildiği öğrenildi. Elde ettikleri paralarla gece kulüplerinde eğlenmişler Baskınlarda yakalanan şebeke lideri Mehmet Ş.D., Ali. E.E., Yıldırım C., Abdurrahman K., Abdülkadir T., Burak Ö., Orkun S., Hüseyin C.Y., Cemal A., Furkan G., Selin A., Taner K., Ümit T. ve Bilgin Y. adlı şüpheli, emniyetteki işlemlerinin ardından  Büyükçekmece Adliyesi'ne sevk edildi. Adliyeye sevk edilen 14 zanlıdan 8'i, "suç işlemek amacıyla örgüt kurmak ve kurulan örgüte üye olmak", "nitelikli dolandırıcılık" gibi suçlardan tutuklanarak cezaevine gönderildi. Öte yandan banka müşterilerinin hesaplarını 'oltalama' yöntemiyle dolandıran korsanlara yönelik düzenlenen operasyon, polis kamerasından saniye saniye görüntülendi.

Kaynak: İHA

1 yorum:

  1. Aynı şekilde benim hesabımı da benden habersiz, benim istemim dışında 17.12.2017 tarihinde 3500.00 Tl si kredili bakiye olmak üzere 9990.00 tl. Gökhan Peker adına havale yoluyla transfer edilmiş. Ben de aynı şekilde hemen Halkbank diyaloğu aradım ama yaklaşık 45 dakikada anca bağlana bildim. Hesaplara bloke kondurduk ama bu arada 1500.00 tl Sancaktepe de bir atm den çekilmiş, 5000 tl. İnternetten alışveriş yapılmış ve hesapta 3500.00 tl var buna da blokaj koyduk dediler. Hemen polise şikayet te bulundum ve Halkbank genel müdürlüğü ne de bildirmeme rağmen her sorduğumda "inceleme devam ediyor en kısa zamanda size döneceğiz" şeklinde bir cevapla karşılaşıyorum. Çok mağduruz vesselam

    YanıtlaSil