28 Eylül 2014 Pazar

Şikayet başvurularında patlama yaşanıyor


Tüketici Hakları Derneği (THD) Başkanı Turhan Çakar, yazılı açıklama yaparak, son yıllarda bankacılık işlemlerinden kaynaklanan ve sayısı 70'i bulan ücret, komisyon ve masraflar nedeniyle, geçtiğimiz yıl hakem heyetlerine aşırı yüklenme olduğunu bildirdi.

Başvuruların yoğun olduğu büyük kentlerde Tüketici Hakem Heyetleri'nin (THH) çok yoğun çalıştığını belirten Çakar, Ankara-Çankaya Tüketici Hakem Heyetlerine Ocak 2014'ten bu yana yapılan başvuru sayısının 82 bini aştığını kaydetti.



Çankaya Hakem Heyetlerinde başvuruyla ilgili işlemleri 5 raportör ve 16 yardımcı personelin yürüttüğü bilgisini veren Çakar, bu sayının en az 20 raportör ve 30 yardımcı personele çıkarılması gerektiğinin altını çizdi.

Ankara'nın diğer ilçelerinde de aynı sorunun yaşandığına dikkati çeken Çakar, raportör ve yardımcı personel sayısı arttırılmadan hakem heyetlerine yapılan başvuruların zamanında sonuçlandırılmasının mümkün olmadığını ifade etti.

"Şikayet başvurularında patlama yaşandı"

Çakar, 28 Mayıs 2014'te yürürlüğe giren yeni tüketici kanunu ile ilçe hakem heyetlerinin görev sınırının 2 bin liraya yükseltildiği için şikayet başvurusu sayısında patlama yaşandığını iddia etti.

Tüketicinin Korunması Hakkındaki Yasa'da, bankaların korunmasına olanak sağlayan tüm "deli dumrul" ücretlerinin kaldırılması gerektiğini ifade eden Çakar, başta Gümrük ve Ticaret Bakanlığı olmak üzere ilgili tüm kamu kurumlarını ivedilikle gerekli önlemleri almaya çağırdı.

Tüketicilerden faiz dışında herhangi bir ücret, komisyon, masraf alınmayacağı konusunda yasadaki ilgili maddenin düzeltilmesi için başta hükümet olmak üzere, TBMM'de grubu bulunan tüm siyasi partilere çağrıda bulunan Çakar, aksi takdirde tüketici hakları ve korunmasının ancak bir hayal olabileceğini ifade etti.

Kaynak: TRT Haber

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder