Aboneliklerle ilgili sıkıntılar çözüldü. Tüketicinin onayı alınmadan abonelik sözleşmesi uzatılamayacak. Verilmeyen hizmetin bedeli istenemeyecek. Faturalar 1 aylık olacak.
Elektrik, su, telefon, internet, gaz gibi birçok mal veya hizmete ilişkin abonelik sözleşmelerinde tüketici lehine yeni dönem başladı. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın dün yürürlüğe giren 'Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği'nin getirdiği yenilikler şöyle:
Ön ödemeli hizmetler hariç olmak üzere hizmete ilişkin ücretlendirme işlemi hizmetin tüketiciye fiilen sunulmasıyla başlatılabilecek. Tüketiciye sunulmamış hiçbir hizmetin bedeli talep edilemeyecek.
GECİKME FAİZİNE SINIR?
- Faturalandırma dönemleri sözleşmede aksi kararlaştırılmadıkça 1 ay olacak.
- Faturanın zamanında ödenmemesi durumunda uygulanacak gecikme zammı oranına da üst sınır getirilecek.
- Tüketicinin onayı alınmadan abonelik sözleşmesi uzatılamayacak. Onay alınmadan sunulan hizmet için hiçbir bedel talep edilemeyecek.
- Taahhüt süresince sözleşme ve taahhütname koşullarında tüketici aleyhine değişiklik yapılamayacak. Tüketicinin yerleşim yerinin değişmesi ve taahhüt konusu hizmetin tüketiciye yeni yerleşim yerinde aynı nitelikte sunulmasının fiilen imkansız olması durumunda, tüketici, herhangi bir bedel ödemeksizin taahhütlü aboneliğini feshedebilecek.
İSTEYEN VAZGEÇECEK
Taahhütlü aboneliğini süresinden önce fesheden tüketicilerden talep edilecek bedel, tüketicinin taahhüdüne son verdiği tarihe kadar tüketiciye sağlanan indirim, cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamı ile sınırlı olacak. Tüketici istediği zaman abonelik sözleşmesini feshedebilecek. Tüketici ödeme bildiriminin ayrıntılarına ücretsiz erişebilecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder