13 Ekim 2011 Perşembe

Yanlış ödenen elektrik faturasının iadesi

 

İnternet şubesinden faturalarımızı ödemek gerçekten büyük kolaylık. Ancak yanlışlıkla başka bir abonenin faturasını yatırmanız durumunda ücreti iade almakta sıkıntı yaşabileceğimizi anlatıyor Cüneyt Bey. Kendisine geçmiş olsun diliyor ve şikayetini paylaşıyoruz.


Merhaba,

Bedaş'la yaşadığım bir sorunu paylaşmak istiyorum.
Akbank'tan otomatik ödeme talimatı ile elektrik faturalarımı ödüyorum.
Ağustos ayı faturamı ödenmemiş olduğunu gördüğümde kendim manuel olarak ödemek isterken yanlışlıkla başka abonenin faturasını ödemiş olduğunu gördüm. Banka ile görüştüğümde bunun bedaş tarafından ancak geri ödenebileceği söylendi.


İşyerinden izin alıp ödeme makbuzu ile bedaş bayrampaşa tahsilat müdürlüğüne gittim.


Geri ödeme için talepte bulunduğumda tahsilat ta görevli Mehmet bey üzerime abonelik olması gerektiğini yoksa bana geri ödeme yapılamayacağını, elektirik aboneliğimi kendi üzerime aldıktan sonra ancak geri ödeme yapılabileceğini söyledi. Bu durumu yaşayan bir kişinin geri ödeme alabilmesi için abonelik zorunluluğunun olmasının anlamsız olduğunu belirtmeme ragmen işlemin yapılamayacğı belirtildi.


Sizlerin de bildiği gibi faturalar direk abone numarası ile her yerden ödenebiliyor. Bir arkadaşım benden faturasını ödememi isteyip ve ben internet ten yanlış ödersem de aynı durumda kalabilirdim. Bu mantıkla üilekedeki 70 milyonun eşinin ya da kendisinin elektrik abonesi olması gerekiyor.


Sözü fazla uzatmayacagim, zaten birsey yapmayıp geri odeme talebinde bulunmadım. Ama günümüzde artık kurumların eski devlet dairesi mantıgıyla calismamaları gerekiyor. Umarım gereksiz prosedürlerden insanları kurtarıp baska kişilerinde magdur olmalarını önlersiniz.


Saygılarımla.
Cüneyt Gül

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder