30 Nisan 2015 Perşembe

İstenmeyen SMS reklamları 1 Mayıs'tan itibaren yasak


1 Mayıs 2015 tarihinden itibaren cep telefonlarına tüketicinin onayı alınmadan SMS atmak yasak. Firmalar mesaj ile onay almak için son bir kaç gündür tüketiciler mesaj gönderiyorlar. Bu mesajların bazılarında cep telefonu kazanma vaadi verenler bile var. Tabi tercih sizin.

Vatandaşarı rahatsız eden istenmeyen SMS veya e-posta reklamları yasaklayan yasa 1 Mayıs itibariyle yürürlüğe giriyor. Yasağa uymayanlara ise 50 bin TL ceza var.

Peki hala istenmeyen mesaj alıyorsanız nasıl şikayet edeceksiniz? Alo 175 tüketici hattını arayarak şikayet edebilirsiniz.

14 yorum:

  1. Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Levent Küçük, gönderilen reklam iletilerinin tüketicileri bunalttığını belirterek, bu kapsamda, Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun'un yürürlüğe girmesini memnuniyetle karşıladıklarını söyledi. Yeni dönemde, tüketici onayı dışında ticari elektronik ileti gönderilemeyeceğini hatırlatan Küçük, kanuna aykırı hareket edenlere değişen miktarlarda idari para cezası uygulanacağını belirtti.

    Kanunun yürürlüğe girmesinin ardından ileti göndermeye devam etmek isteyen firmaların tüketiciden onay almak için yoğun çaba sarf ettiğine dikkati çeken Küçük, "Tüketiciler, kendilerini rahatsız eden firmalara onay vermesinler. Firmanın bu konudaki cazip promosyonlarını da dikkate almasınlar" dedi.

    "ONAY İSTEYEN MESAJA CEVAP YÜKÜMLÜLÜĞÜ YOK"

    Yasanın uygulamaya girmesiyle tüketicilerin cep telefonlarına "Kampanya ve bilgilendirme SMS'lerini almak istemiyorsanız bu numaraya çağrı bırakın ya da 'hayır' yazarak bu mesajı cevaplayınız" diye iletiler gönderildiğini belirten Küçük, şunları kaydetti: "Firma burada tüketiciden onay istiyor ve tüketicilerimizin kafası karışıyor. Elektronik ticarette yeni dönemi başlatan kanunun yürürlüğe girmesiyle alıcılara gelmeye başlayan 'SMS almak istemiyorsanız arayın, mesaj atın' gibi iletilere tüketicilerin cevap verme yükümlülüğü bulunmuyor. Bu konuda 'sessizlik' ret anlamı taşıyor. Eğer onay almayan firmalar ileti göndermeye devam ederse suç işlemiş olacak ve tüketicilerimiz, Gümrük ve Ticaret Bakanlığına şikayette bulunabilecektir. Vatandaşlar, bu yasayla hormonlu kısa mesaj ve maillerden kurtulacak. Tüketiciler, firmaların gönderdiği, kendilerini rahatsız eden mesajlar için şikayet hakkını mutlaka kullansın."

    YanıtlaSil
  2. Aşağıdaki bağlantıyı kopyalayıp adres çubuğuna yapıştırın ve mesaj almak istemediğiniz telefon numarasını girin. Bir çok reklam mesajı bu paneli kullanıyor.

    http://mesajpaneli.com/optout/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence kimse numarasını girmesin, numara toplamak için yeni bir taktik olabilir

      Sil
  3. 13 Mayıs 2015 tarihinde İREMTUR ve 0MERCOSKUN başlıklı reklam içerikli SMS aldım. Şikayet için 175 numaralı tüketici hattını aradım. Islak imzalı dilekçe ile Ticaret İl Müdürlüğüne başvurmam gerektiği söylendi. İkamet ettiğim ilçe il merkezine 150 km uzaklıkta. Şikayetimi size yazıyorum. Tüketicilerin şikayetlerini yapmaları bu kadar zor iken bu yasa çok delinir. Şikayet yönteminin kolaylaştırılması gerekir. Online olarak bir devlet sitesine şikayet iletilebilmeli.

    YanıtlaSil
  4. İREMTUR başlıklı mesajın gönderiliş tarih ve saati: 13.05.2015 - 15:43
    0MERCOSKUN başlıklı mesajın gönderiliş tarih ve saati: 13.05.2015 - 15:15

    YanıtlaSil
  5. Siyasilerinde mesajları kısıtlama kapsamına giriyor mu girmiyorsa. kapsama alınsın

    YanıtlaSil
  6. Şikayetlerinizi bulunduğunuz ilin ticaret il müdürlüğüne dilekçe ile şahsen yapmalısınız.

    YanıtlaSil
  7. İlgide kayıtlı BİMER başvurunuz incelenmiştir. Bilindiği üzere, kamu kurum ve kuruluşlarının kayıtlarında bulunan veya görevleri gereği bulunması gereken bilgi veya belgelere ilişkin bilgi edinme talepleri 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, şikâyet başvuruları ise 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun ile düzenlenmiştir. Öte yandan, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu’nun 7 nci maddesi uyarınca bilgi edinme başvurusu, sadece anılan madde de ayrı veya özel bir çalışma, araştırma, inceleme ya da analiz neticesinde oluşturulabilecek türden bir bilgi veya belge için yapılacak başvurulara olumsuz cevap verilebileceği hükme bağlanmıştır. Yine, şikâyet başvurularının değerlendirilmeye alınabilmesi için 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun uyarınca başvurularda; ad, soyad, ikametgâh adresi ve imzanın yer alması zorunludur. Bu doğrultuda, ticari elektronik iletilere ilişkin şikâyet başvurularında iletişimin türüne bağlı olarak; T.C. kimlik numarası, ad-soyad, imza, iş veya ikametgâh adresi, kendinize ait telefon numarası / elektronik posta adresi, abonesi olduğunuz GSM operatörünün adı/ elektronik posta hizmeti sağlayan işletmenin adı, iletiyi gönderenin numarası/ elektronik posta adresi, bulunmaması halinde marka veya işletme adı gibi içerikte yer alan bilgiler, iletinin gönderilme tarihi ve saati yer alacak şekilde varsa iletinin basılı veya görsel bir örneğinin söz konusu başvuruya eklenmesi gerekmektedir. 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunun yürürlük tarihi olan 1/5/2015 sonrasında yaşadığınız somut olaylara ilişkin yukarıdaki şartları da taşıyan şikayet başvuruları, yerleşim yerinizdeki Bakanlığımız ticaret il müdürlüğüne yapılabilir. Öte yandan, şikâyet başvurularının kolay, hızlı ve etkin bir şekilde yapılmasını teminen Bakanlık internet sitesi üzerinden özel bir başvuru sistemi oluşturulmasına yönelik çalışmalar devam etmektedir. Ayrıca, 6563 sayılı Kanunun uygulamasını göstermek üzere hazırlanan yönetmelik taslaklarına ilişkin çalışmalar sürdürülmekte olup, konuya ilişkin Yönetmeliğin kısa sürede Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmesi öngörülmektedir. Bu çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte istenmeyen ticari iletilere ilişkin sorunların büyük ölçüde çözümlenebileceği değerlendirilmektedir. Bilgilerinizi rica ederim.

    YanıtlaSil
  8. Genel Müdürlüğümüze yönlendirilen ilgide kayıtlı başvurunuzda belirttiğiniz hususlar, görev ve yetki alanımız çerçevesinde incelenmiştir. 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun 01/05/2015 tarihinde yürürlüğe girmiş, Kanunun ayrıntılı uygulamasını ve şikayet başvuru usulünü düzenleyecek yönetmelik taslağı tamamlanarak Başbakanlığa gönderilmiştir. Bu yönetmeliğin kısa süre içinde Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmesi öngörülmektedir. Öte yandan, şikayet başvurularının kolay, hızlı ve etkin bir şekilde yapılabilmesini teminen Bakanlığımız internet sitesi üzerinden özel bir başvuru sistemi oluşturulmasına yönelik çalışmalar da tamamlanmak üzeredir. Anılan yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ve başvuru sisteminin oluşturulmasıyla birlikte istenmeyen ticari elektronik iletilere ilişkin sorunların büyük ölçüde çözümlenebileceğideğerlendirilmektedir. Bununla birlikte, söz konusu yönetmelik yürürlüğe girinceye kadar, ticari elektronik iletilere ilişkin şikayet başvurularının işleme konulabilmesi için, bu başvurularda iletişimin türüne bağlı olarak; şikayetçinin T.C. kimlik numarası, adı-soyadı, imzası, ikametgah adresi ve telefon numarası/elektronik posta adresiyle birlikte abonesi olunan GSM operatörünün adı/elektronik posta hizmeti sağlayan işletmenin adı, iletiyi gönderenin numarası/elektronik posta adresi/bunların bulunmaması halinde marka veya işletme adı gibi içerikte yer alan bilgiler, iletinin gönderilme tarihi ve saati ile içeriğinin tamamı, şikayetçi tacir ise MERSİS numarası,esnaf ise buna dair ibare ve varsa iletinin basılı veya görsel bir örneği yer almalıdır. Bu itibarla, şikayet başvurunuzun işleme konulabilmesi için, yukarıda belirtilen unsurları içermesi ve yerleşim yerinizde bulunan ticaret il müdürlüğüne yapılması gerekmektedir. Bilgilerinizi rica ederim.

    Soner KAYA
    Bakan a.
    DaireBaşkanı

    YanıtlaSil
  9. avukatlardan bıktık mesaj atmasın

    YanıtlaSil
  10. avukatlardan bıktık mesaj atmasın

    YanıtlaSil
  11. Reklam mesajları için şikayet adresi


    Yasaklanan reklam SMS'leri için bakanlığın internet sitesine eklenen bir linkle, "E-ileti şikâyeti" adlı bölüm oluşturuldu.

    Reklam SMS'leri 1 Mayıs'tan itibaren yasaklanırken, birçok firma tüketiciye SMS göndermeye devam ediyor. Bugüne kadar bu reklamlarla ilgili şikâyetleri yazılı olarak, ıslak imzayla kabul eden Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin şikâyetlerini daha kolay iletebilmelerini sağlayacak bir sistem kurdu. Bakanlığın internet sitesine eklenen bir linkle, "E-ileti şikâyeti" adlı bölüm oluşturuldu. Şikâyet sisteminin adresi ise http://tiss.gtb.gov.tr/ olarak belirlendi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu siteden bir ben mi şikayet oluşturamıyorum yoksa site kurulduğundan beri problemli mi?

      Sil
  12. Reklam SMS'lerini reddederken dikkat
    BTK Başkanı Ömer Fatih Sayan'dan vatandaşlara siber güvenlik uyarısı geldi. Sayan, SMS listelerinden çıkmak isteyen vatandaşların TC kimlik numaralarını kesinlikle kaydetmemesi gerektiğini söyledi.

    YanıtlaSil