25 Nisan 2015 Cumartesi

A101 Son Kullanma Tarihi Geçmiş Ürün Satıyor


A101 marketlerinde son kullanma tarihi yaklaşan ürünlerin kasa önünde müşterilere ısrarla satılmaya çalışıldığına daha önce şahit olmuştuk. Hatta son kullanma tarihi yaklaşan ürünlerde indirim yaparak ellerinden çıkarmaya çalıştıklarını da biliyorduk. Ancak son kullanma tarihi ile oynadıklarını da öğrenmiş olduk.

Evet, yanlış duymadınız! A101 marketlerinde son kullanma tarihi gelen ürünlerin son kullanma tarihleri aseton ile çalışanlarına zorla sildiriliyor. Mağaza personelini bu işi yapamaya zorlayanlar ise mağaza sorumluları. Zamanı geçmiş ürünler fire sayılacağından, mağazanın zarar eder konuma düşmesini istemiyorlar. Şayet mağaza üst yöneticiler tarafından zarar ediyor olarak algılanırsa, mağaza şubesi kapanacak ve o şubede çalışanlar işten çıkarılacak. Böyle bir durumla karşılaşmak istemeyen mağaza çalışanları adeta bu işe mecbur bırakılıyorlar.

A101 marketlerinden gıda maddesi alıyorsanız, mutlaka son kullanma tarihini kontrol ediniz. Son kullanma tarihi okunamıyorsa, bilin ki silmişlerdir. Tabi yeni son kullanma tarihi yazamadıkları için son kullanma tarihi olmayan ürün satıyorlar. Tüketicinin sağlığı ile oynuyorlar. Böyle bir durumla karşılaşırsanız mutlaka ALO 174 Gıda Hattı'nı arayarak şikayet edin.

32 yorum:

  1. Bundan sonra daha dikkatli olacağım

    YanıtlaSil
  2. İnsanın sağlığını düşünen yok

    YanıtlaSil
  3. Hangi rakip firmanın adamı yazdı acaba bunu kaç yıldır alışveriş yapairim bi kez olsun karsilasmadim böle bi durumla

    YanıtlaSil
  4. A101 den aldığım keksüt ürünü küflü çıkınca hemen iade ettim. Son kullanma tarihi 1 ay geçmişti. Şikayet edecektim ama çalışanları işten çıkarırlar diye şikayet etmedim. Dikkatli olmaları için uyardım. Bir daha olursa şikayet ederim dedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. almadan önce tarih kontrolü yapıp uyarsaydınız ne sizin için zahmetli olurdu nede bu çalışanlara yansırdı

      Sil
    2. Almadan önce tarih kontrolü yapmamak benim hatam ama bir marketin bu tür denetimleri sık sık yapması gerekir. Alo174 Gıda hattını arayarak şikayet oluştursaydım, markete kesinlikle ceza keserlerdi.

      Sil
    3. Yumurta ve yer fıstığı aldım iki side bozuk ve tarihi gecmiş

      Sil
  5. 22.11.2016 tarihinde 4168 nolu a101 mağazasından yoğurt aldım. Eve geldiğimde yoğurdun son kullanım tarihinin 1 ay geçmiş olduğunu fark ettim. Tekrar mağazaya gittiğimde mağaza personeli hakaret ederek üzerime yürüdü.

    Durumu a101 iletişim hattına ilettim. Bana en geç 30.11.2016 tarihi itibariyle soruşturmanın sonucunu maille bildireceklerini söyleyecekler.

    Bugün itibariyle mail alamamam üzerine a101 şirketine tekrar ulaştım. Bana "Biz gerekeni yaparız. Size bilgi verme zorunluluğumuz yok" dediler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hurafeler ile yorum atmayin. Süt ve süt ürünlerinin (UHT olmayan) raf ömrü 7 yada maksimum 14 gündür. Bir yogurdun en az satis yapan A101 magazasinda bule 1 ay gibi bir sure ile SKT kontrolü yapılmadan rafta bekletilmesi mumkun degil. Magaza personeli gormese magaza sorumlu yardimcisi gorur. Hadi o da gormedi magaza sorumlusu gorur. O dami gormedi o zaman ayda 2 acilis 2 kapanis kontrolu ve 1 Bs ziyaret raporu dusenlemek zorunda olan bölge sorumlusu kesinlikle gorur. İşin içinde olmasam inanacagim neredeyse. Lütfen biraz üsturuplu atalım ki inanilir tarafi olsun. 1 ay suresi gecen yogurdu birakin eve goturmeyi kokusundan yanina yaklasamazsiniz. Bunun yaninda A101 musteri sikayetleri cagri merkezi asla boe bir cvp vermez. Ki sikayet eden yada mail atan musteriye bizzat o magazanin Bölge Sorumlusu telefon ile ulasarak sorunu bizzat ogrenir. Ve islemi bizzay kontrol eder. Mail siz attiktan en gec 24 saat icinde Bs ye bildirilir. Sacmalamadan once sistemi bileceksin. Daha sonra uygun yalan bulacaksin.

      Sil
    2. Ben ürün iade ettim, gider pusulasına numaramı yazdım. O günden beri farklı numaralar beni arıyor o mağazanın MSY'sinin verdiğini söylediler. Ben de arkadaşımı yolladım oraya. Bu olaydan sonra MSY yaptığını kabul edip bir de hesap sorarcasına mesaj attı. bir hafta oluyo şirkete şikayette bulunalı ama üzeri örtüldü. SM ve BS üzerini örttü. SM asistanı ise gidip şikayet edin isterseniz dedi. Şirketi arayınca da sekreter direk SM asistanına bağlıyor. Bu konuda da A101'i savunacak bir şey bılsanıza!

      Sil
  6. 12.01.2017 12:23 te Antalya Muratpaşa Etiler mahhalLesinde bulunan şubenizden gün içinde eşimin ahir beyaz peynir alması (ilk satılması için reyonun en kısımında ve en üste olması ihmalkarlık olduğu göstergesi) ve eve gelip ürünü açtığında ekşi bir koku olduğunu çok az bir miktarda tadına baktıktan sonra kötü bir tat olduğunu görünce son kullanma tarihinin 51 gün geçmİş olduğunu görüyor. Ürünün fişi de mevcut... . Antalya genel müdürlüğü 10 kez aradım telefona bakan yok İstanbul genel müdürlüğü aradım şikayet hattını iki kez aradım fakat geri dönüş yapan kİmseler yok bu kadar üstüne düşme sebebime gelince! Eşim 7 aylık hamile ve bu ürün çocuğuma zarar verseydi kim sorumlusu olacaktı reyon düzelten mi satışı yapan mı satın alan mı... . Acil cevap verilmesi ümidi ile...

    YanıtlaSil
  7. 12.01.2017 12:23 te Antalya Muratpaşa Etiler mahhalLesinde bulunan şubenizden gün içinde eşimin ahir beyaz peynir alması (ilk satılması için reyonun en kısımında ve en üste olması ihmalkarlık olduğu göstergesi) ve eve gelip ürünü açtığında ekşi bir koku olduğunu çok az bir miktarda tadına baktıktan sonra kötü bir tat olduğunu görünce son kullanma tarihinin 51 gün geçmİş olduğunu görüyor. Ürünün fişi de mevcut... . Antalya genel müdürlüğü 10 kez aradım telefona bakan yok İstanbul genel müdürlüğü aradım şikayet hattını iki kez aradım fakat geri dönüş yapan kİmseler yok bu kadar üstüne düşme sebebime gelince! Eşim 7 aylık hamile ve bu ürün çocuğuma zarar verseydi kim sorumlusu olacaktı reyon düzelten mi satışı yapan mı satın alan mı... . Acil cevap verilmesi ümidi ile...

    YanıtlaSil
  8. A-101 den dün aldığım yumurtanın tarihi geçmiş yumurta üzerindeki tarih farklı karton üzerindeki tarih farklı çıktı alırken icin ini mutlaka kontrol edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yumurtalarin uzerinde son tuketim tarihi yazmaz Yumurtlama tarihi yazar.ambalajda da son tüketim tarihi yazar. Kontrol edin

      Sil
  9. Bugün A-101 den annemin almış olduğu yoğurdun son kullanma tarihinin 12 gün geçtiğini farkettim. Ne yazıkki geç farkettim yoğurt açılmıştı. Alışveriş yaparken son kullanma tarihine bakmanızı tavsiye ederim. Dikkali olun

    YanıtlaSil
  10. 3 gun once ewin yakinindaki bi marketten sut aldim son kullanma tarihi tam 8 ay gecmis ve ben bunu ogluma icirdim kime şikayet edebilirim son kullanma tarihini de hic bakmasim benim hatam mi tamamen

    YanıtlaSil
  11. 3 gun once ewin yakinindaki bi marketten sut aldim son kullanma tarihi tam 8 ay gecmis ve ben bunu ogluma icirdim kime şikayet edebilirim son kullanma tarihini de hic bakmasim benim hatam mi tamamen

    YanıtlaSil
  12. ŞOK MARKET insan sağlığını tehdit ediyor!!
    Tarihi geçmiş ürün satıyor!!
    Ürün üzerindeki zamanı geçmiş tarihi anlaşılmasın diye etiket kazınmış ayrıca ürünü en üste koyarak öncelikle satılmasını sağlıyor
    Diğer ürünlerde tarihi geçmiş geçmek üzere olan ürünler
    Bir kaç günlük zamanı kalmış ürünleri bu satışa sunuyorlar..
    Ürün fotoğrafları mevcut .

    YanıtlaSil
  13. Bende a101 markette mağaza sorumlusu olarak çalıştım bölge sorumluları skt si aynı gün olan ürünleri kasa yanına alıp indirimde diye satmamiz için bizi zorluyor raflarda skt si geçmiş ürünler malesef mevcut ve bunların hepsini korkumuzdan kaldıramıyoruz bizi zorluyorlardi bahsedildiği gibi skt Tarihlerininde silindiği yine doğru

    YanıtlaSil
  14. Bende a101 markette mağaza sorumlusu olarak çalıştım bölge sorumluları skt si aynı gün olan ürünleri kasa yanına alıp indirimde diye satmamiz için bizi zorluyor raflarda skt si geçmiş ürünler malesef mevcut ve bunların hepsini korkumuzdan kaldıramıyoruz bizi zorluyorlardi bahsedildiği gibi skt Tarihlerininde silindiği yine doğru

    YanıtlaSil
  15. Bende a101 markette mağaza sorumlusu olarak çalıştım bölge sorumluları skt si aynı gün olan ürünleri kasa yanına alıp indirimde diye satmamiz için bizi zorluyor raflarda skt si geçmiş ürünler malesef mevcut ve bunların hepsini korkumuzdan kaldıramıyoruz bizi zorluyorlardi bahsedildiği gibi skt Tarihlerininde silindiği yine doğru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı olay bendede oldu işten çıkarıldım

      Sil
  16. ben de şok marketten kızıma almış olduğum danone tarihi geçmişti.ben geri vermeye geldiğimde müdürüm dedikleri birileri vardı.Dikkatli olacaklarını umuyorum.

    YanıtlaSil
  17. ben bir dönem çalıştım ama kesinlikle böyle bir durum yok hatta tarih geçtiği zaman sıkıntı oluyor personel için nasıl takip etmezsin diye skt geçen ürünler ise ya iade yok yapılamaıyorsa sisteme kayıttan sonra imha ediliyor gözünüzle gördünüzmü karalıyorsunuz ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fotografları bile var bende imha ediliyomuş baksen

      Sil
  18. Evet dogru bugun 22 haziran 2018 de dayim a101 den aldigi DANETTE isimli pudingin tarihi gecmis bulunuyor ve sanirim hala satiliyor ne yapmaliyiz

    YanıtlaSil
  19. A101 sen hazır çorba aldım çocuklarım seviyor içer diye tam yapacakken tarihi dikkatimi çekti 26.6.2017 yazıyor biz 27.11.2018 deyiz ya farketmeden içirseydim ve çocuklarıma birşey olsaydı o zaman şikayet etmediğim yer kalmazdı ki hala da şikayetçiyim

    YanıtlaSil
  20. Diyarbakır Kulp A101 magazasinda tarihi geçmiş sucuk satışta birde indirim etiketi takmışlar elden satıyorlar

    YanıtlaSil
  21. Şikayeti A 101 e yapmak bence mantıksız son kullanma tarihi geçmiş bir ürün mu aldınız veya gördünüz hemen zabıta yi ve alo gıda yi arayın şikayet edin bir iki üç dört ceza yesinler bakalım. Çalışanları köle gibi çalıştırmak üzerine kurulu sistemlerini değiştirirler belkide.

    YanıtlaSil
  22. Evet en başta yazılanları kim yazdıyda tamamen doğru ve benden bu yüzden istifa ettim. Kimseye tarihi yakın olan ürün satılmaz günah.

    YanıtlaSil
  23. Şuan resmen tarihi gecmis kek yedim yazin ortasinda tarihi gecmis urunlerde zehirlenme riski daha yuksek vala a101 kardeş bir olur soyunu sopinu kuruturuz bu ne rahatlik lan

    YanıtlaSil