21 Eylül 2014 Pazar

Yataş Enza Mobilya Şikayeti


Değerli Tüketici Köşesi Yetkilileri,

Öncelikle tüketici sorunları ile konuları işlediğiniz siteniz ve sağlam kaleminiz için teşekkür ederim.Yapıcı paylaşımlarınızın tüketicileri hakları konusunda bilinçlendirdiğine ve bu sayede firmaların/kurumların da tüketiciye değer verme noktasında kendilerini geliştirdiğine inanıyorum.

Bir tüketici olarak Yataş/Enza Mobilyadan geçen ay yaptığım alışveriş beni o kadar pişman etti ki yaşadıklarımı sizinle paylaşmak ve sizin aracılığınız ile okurlarınızın bilgilenmesini istiyorum.

17 Ağustos 2014 günü Kartal Yakacık Mağazasından (Genel Müdürlük binası ile beraber) yatak, baza, baza başlığı ve 2 berjer, 2'li koltuk, 3'lü koltuktan oluşan koltuk takımı ürünleri aldım.

Yatak ve baza stokta olduğundan 23.08.2014 tarihinde sevkiyat konusunda mağazada iken mutabık kaldık. Hafta içi çalıştığımdan ve tek yaşadığımdan özellikle hafta sonu olmasını istedim ayrıca kesinlikle yatak ve bazanın ayrı sevk edilmemesi gerektiğini belirttim.

22.08.2014'de Gebze depodan arayarak yatak ve bazanın hazır olduğunu, 23.08.2014'de geleceklerini ve son teyidi istediklerini söylediler ama saat vermediler.

23.08.2014'de bütün tatil günüm beklemekle geçti, saat 17:00 gibi arayıp sadece yatağı getirdiklerini söyleyince haliyle sinirlendim ve kabul etmediğimi söyledim. Sevkiyatçılar depo kapalı ne yapabiliriz dediler. Mağazayı sıkıştırdım, araştırdılar, ürün aslında stoklarda varmış, hazırlanmış ama yanlışlıkla Yakacık aracına değil Zeytinburnu'na gitmiş. Geri yüklediler ve yatakla baza gece 23:30'da kuruldu.



Memnuniyetsizliğimi hem mağaza yetkililerine bildirdim. Şikayetimi Yataş'ın web sitesi üzerinden ilettim, telefon ettiler ama ilgileniyoruz babında üstün körü bir hizmet aldım sadece.

Baza başlığının stoklara girmesi ile birlikte tekrar arandım ve 26.08.2014'de sevkiyat yapmak istediklerini söylediler. Hafta sonu yapmalarını istedim ama sevkiyatların kapandığını söylediler,o zaman eve dönüş saatim olan 19:00 sonrası gelmelerini söyledim ve mağaza yetkilisi ile anlaştık. Gebze depodan aradıklarında da aynısını ilettim ve özellikle not aldırdım.

26.08.2014 de gün içinde öğlen saatlerinde defalarca sevkiyat ekibi tarafından “geldik, evde yoksunuz!” şeklinde arandım.

Hemen mağazaya dönüp ben 19:00 sonrası sevkiyat yapılsın demiştim sözümü hatırlatınca ekibi çektiler. Akşam 17:00'de tekrar gelip 2 saat beklemişler. Ürün teslimatını yaparken ortaya çıktı ki etiket ve barkod doğru ama kutu içinden krem yerine kahverengi başlık çıktı. İade ettim anında, sipariş Gebze tarafından açılmış. Kimseden bilgi alamıyorum doğru ürün ne zaman teslim edilecek diye. Mağazayı arıyorum,siparişi depo açmış onlar bilgi verirler diyor, ben depo ile muhatap olmam öğrenin bana dönün dedim ama haftada 2-3 defa aramama rağmen henüz ürünün teslimatı konusunda bilgi yok. Benim sorgulayan olmam mı gerekiyor yoksa aklı başında bir firmanın bu hatasının arkasını takip etmesi mi?

Geçen hafta içerisinde mağaza tarafından arandım ve koltuk takımının üretildiğini, 09.09.2014'de sevkiyat yapmak istediklerini söylediler. Daha evvel başıma gelenleri hatırlatarak hafta sonu sevkiyat istedim ama 15.09.2014'e kadar sevkiyatlar doluymuş. O halde yine 19:00 sonrası sevkiyat konusunda anlaştık. 08.09.2014'de Gebze depodan aradılar, tekrar altını çize çize saat 19:00 öncesi gelmemelerini tembihledim ve not aldırdım. 09.09.2014'de yine korktuğum başıma geldi ve 16:00 gibi gelmişler. Mağazayı aradım ve onların baskısı ile tekrar 19:30'da geldiler. Koltukların dikişlerinde hata var, 2li koltuğun yanında kumaş yırtığı, altında astar yırtığı var. Ürün hatalı kabul etmiyorum alın götürün dedim. Abi servis talebi açalım onlar ancak değişim kararı verir dediler. Ne münasebet? Hatalı ürünü tüketici yasası gereği reddediyorum dedim; zaten depo kapalı şu an alamayız dediler. Berjerlerin ayaklarını yanlış montajlamışlar, montaj yapan arkadaş araca gitmişti. Faturaları teslim eden arkadaşa bunlar yanlış dedim montaj talimatına bakıp, hayır doğru dedi. Akıl var, izan var, göz var yanlış dedim. Abi montajcıyı çağırayım dedi, 10 dk bekledim kapıda bir baktım bana servis kaydı vermeden, teslimat için imza almadan, yanlış montajı düzeltmeden ve kaçarcasına gitmişler. Cepten aradım siz ne yapıyorsunuz dedim, abi onu da servis halletsin saat 21:30 oldu hiç mi dinlenmeyelim deyince benim sinirlerim hepten zıpladı.

Bir müşteriye aldığı ürün karşılığında bir firma bu kadar mı zulmeder? Bu kadar mı profesyonellikten uzak davranır?

Dün akşam facebook, twitter gibi sosyal medya araçları ile bütün şikayetimi firma sayfalarında dile getirdim. Firma websitesine müşteri şikayeti girdim. Mağaza müdürünü 2 defa aradım ulaşamadım, bizzat kendisi ile ve genel müdür ile görüşmeye gideceğim.

Son olarak bu sıkıntıları size yazıyorum ki firma müşteri ilişkileri/sevkiyat süreçlerini iyileştirsin ve başkalarını da benim gibi mağdur etmesin.

Koltuk takımı hatalı olduğu için iade edeceğim eğer kabul etmezlerse tüketici mahkemesinde dava açıyor olacağım.

Saygılarımla,
Ahmet Buğra Gökdoğan

 Ülke Tedarik Zinciri Müdürü
Agco Massey Ferguson Tarım Makinaları Tic.Ltd.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...