21 Eylül 2014 Pazar

Otomobile sonradan takılan aksesuarlar garantiyi bozar mı?


Bazı konularda tüketicilerin bilgilendirilmesi gerektiğini düşünüyorum bu yüzden yaşadığım sıkıntıyı burada paylaşmak ve insanları ve belkide birazcık satıcıları bu konuda bilgilendirmek istiyorum.

İki yıl önce Fethiye Nissan bayisinden Qashqai marka araba aldım. Arabayı alırken satıcı belki arabayı satabilmek belkide tüketiciyi memnun etmek için arabanın yanında bazı aksesuarlar hediye etti. Aksesuarlar konusunda çok bilgim olmadığı için fazla yorum yapmadan bu hediyeleri kabul ettim. Bunlar arabanın camlarının kaplanması ve arabanın üstüne bar eklenmesi gibi. Bunlar hakkında fazla bilgilendirilmedim. Şimdi sormak istiyorum bunlar garantiyi bozar mı? Bunların ne zararı var diye düşünmeyin anlatacaklarımı dinleyince hak vereceksiniz.



İlk şoku arabayı alınca yaşadım ben üstteki barlara  kayak takımlarını koymayı düşünürken bunların sadece görüntü olduğunu öğrendim suçun kendimde olduğunu düşündüm. Zaten arabayı alırken böyle bir planım yoktu benim için ekstra olacaktı. Yinede araba güzel gözüküyordu camlarda çok güzel olmuştu. Fazla sesimi çıkarmadım.

Arabayı aldığımın ilk haftası bitmemişti ki ikinci şok geldi. Cam filmlerinden dolayı arabanın sürücü camının altındaki deri hasar görmüştü. Hemen soluğu serviste aldım. Bana bunun garantiye girmediğini ama yardımcı olacaklarını söylediler. Ve plakayı başka arabaya takıp garanti kapsamında bu işi hallettiler. Sonuçta hallettiler bende hemen filmleri çıkarttım. Ve sorunun kalitesiz filimden kaynaklandığını öğrendim ve kendim daha sonra daha kaliteli bir marka taktırdım şu ana kadar herhangi bir problem yaşamadım.
       
Görevim icabı şu an Kocaeli de oturuyorum. Ve 2.5 sene sonra ikinci şoku üst barlarda yaşadım. Hatalı montajdan (Kocaeli Nissan servisinin yorumudur) dolayı üst barlardan birinin altında paslanma ve boya kalkması olmaya başladı Servis hatası olduğu için bir şey yapamayacaklarını söylediler. Fethiye servisi aradım arabayı Fethiye ye götürürsem halledebileceklerini söylediler. Nissan merkezi aradım onlarda arabayı Fethiye ye götürmem gerektiğini söylediler. Yol masrafı ve zaman kaybı çok fazla olacağı için maliyeti karşılayarak kendim Kocaeli de yaptırdım.

Sonuç olarak satın alınan ürünlerde yapılan değişiklik veya eklemeler ürünün garantisini bozuyor. Bu üründen dolayı karşılaşacakları problemlerde merkez veya diğer servisler yardımcı olmuyor.  Ve bu konuda tüketiciler satıcılar tarafından bilgilendirilmiyor.

Murat Ekeer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder