4 Temmuz 2014 Cuma

Toyota otomobil garanti şikayeti

2012 yılında  Kayseri Aksoy Toyota bayiinden aldığım 2012 model aracımı Trabzon Şeçil Toyota servisinden bakım yaptırdım bakım esnasında sol arka tozluğun yerine oturmadığı deforme olduğu bunun yapılmasını, gerekirse garantiye giriyorsa değiştirilmesini istedim ancak yapılan inceleme sonucunu merkeze bildirerek onların talimatı doğrultusunda bana dönebileceklerini ve hemen değiştiremeyeceklerini sonucun bana  telefonla bildirileceği söylemeleri üzerine servisten ayrıldım aradan 15 gün geçtikten servis beni telefonla arayarak parçanın garantiye girmediğini ve değiştirilemeyeceğini söyledi ben de bunun üzerine parçada sürtme ve dış  müdahale olmadığını varsa değiştirilmemesinin normal olduğu söyledim ancak buna rağmen değiştirilmedi. Aynı şikayetle Kayseri Aksoy Toyota bayisine başvurdum dış etken olmadığını ve değiştirilip değiştirilmeyeceğini sorduğumda yine aynı cevabı aldım.



Sağ ön lastiğinde titreme şikayeti ile Eskişehir Sarar servise başvurdum, inceleme ardından lastiğin balansına bakıldı ve bana lastikte sorun olduğu lastiğin garantiye gitmesi gerektiğini Dunlop Lastiklerinde bunların zaman zaman yaşandığını ancak bunu kendilerinin değil Dunlop'a gitmem gerektiğini söylemeleri üzerine, bunun kendileri tarafından sökülüp Dunlop'a gönderilmesini istedim ise de kabul ettiremedim, ben aracın lastiklerinin orijinal olduğunu ve bunu kendilerinin yapması gerektiğini eğer ben lastikleri kendim taktırmış olsaydım ancak o şekilde lastik bayiine gideceğimi ve kendilerine gelmemi gerektirecek birşey olmayacağını beyan ettim ise de lastikteki sorunum çözülmedi ve ayrıldım.

Devamında bir hafta sonra Kayseri Aksoy Toyota Bayiine  aynı şikayet ile geldim ancak Kayseri Aksoy servise lastikteki sorunu ilettiğimde, lastikte balans sorunu olduğunu balans yapılınca düzeleceğini söylemeleri üzerine ben kendilerine Eskişehirde  sorunun lastikte olduğunu söylediklerini ve arasında çelişki olduğunu beyan ettim ancak bana balans yaparak düzeltilebileceğini söylemeleri üzerine balansın yapılmasını ve 30 tl olan ücreti kendilerine ödeyeceğimi sorun giderilmez ise bunu yargı yolu ile kendilerinden alacağımı beyan ettim, balans yapıldı ve usta ile test sürüşüne çıktık eski sallama yoktu bende aracı teslim aldım. Şehirlerarası yola çıktığımda sallamanın olmadığı ancak lastikten sesin geldiği fark ettim ve benim iddia ettiğim gibi sorunun balansla giderilecek bir sorun olmadığını ve benden boşuna balans parasını alındığını sorunun balansla giderilmediğini anladım.

Şu an itibari ile sorunlarım çözülmemiştir ve devam etmektedir benden boşuna balans parası alınmıştır.

Toyota küçücük parçanın servis garantisi altına alınıp alınmayacağını genel merkeze sormasının mantığı nedir, işi yavaşlatmak mı, yoksa müşteriyi bıktırmak ve vazgeçirmek mi anlamadım. Şu an 62.000 TL vererek aldığım aracımı servis politikaları yüzünden satmayı düşünüyorum, aldığıma bin pişman kimseye de tavsiye etmiyorum. Toyota gibi köklü bir firmaya bunun yakışmadığını ve belirtmek isterim, garantiye girmeyen parçanın resimlerini ekte size gönderiyorum.

Sadık ALTINIŞIK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder