21 Nisan 2014 Pazartesi

Android'i aslında Google'ın yapmadığını biliyor muydunuz?


Bundan yaklaşık 10 yıl önce hayatımıza giren Android işletim sistemi şu an dünyanın en çok kullanılan mobil işletim sistemi haline geldi. Aynı zamanda teknoloji devi Google ile özdeşleşmiş bir işletim sistemi. Ancak bu işletim sistemini ilk başlarda Google tarafından oluşturulmadığını biliyor muydunuz?

Android işletim sistemi, 2003 yılının Ekim ayında dijital kameralar hedeflenerek hayata geçirilmiş. Bir mühendis ve robot aşığı olan Andy Rubin ve işletim sistemi mühendisleri ekibi Android işletim sistemini geliştiren kişiler oldu. İlk başlarda dijital kameralar için geliştirilen bu sistemi kısa süre sonra akıllı telefonlar için uyarlandı.

Öte yandan Android'in ilginç hikayesi ise şöyle, işletim sistemini kuran kişilerin Android kurulduktan yaklaşık 1 yıl sonra parası bitiyor. Bunun için destek arayan ekip, ilk olarak Samsung ile görüşüyor. Ancak Samsung bu satın alma fikrine gülüp geçiyor. Daha sonra ise 2005 yılında devreye Google giriyor ve projeyi üstleniyor. Sonrasında ise bu proje büyüdükçe büyüyor ve bugünlere geliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder