24 Mart 2014 Pazartesi

Blackberry 9220 Black ve KVK İzmir servisi şikayeti

Merhaba, bir şikayetimi sizinle paylaşmak istiyorum. 16 yaşındaki oğlumun kullanması için bu yaz Adana Teknosa'dan Blackberry 9220 model telefon aldım. Taksidini daha yeni bitirdim. Oğlan telefonun arızalandığını söyledi. Oğlumun Cep Telefonunu 14/01/2014 tarihinde satın aldığım Teknosa Karşıyaka şubesi aracılığıyla KVK'ya ulaştırdım ve garanti kapsamı dışında 77 TL denilerek için onaylamadığım için 22/01/2014 tarihinde iade edildi. Diğer servisler garantisi bozulmasın diye yanaşmadı. Sonra tekrar kvk ya teslim ettim ve bu sefer 73 TL denildi. 13 Şubatta cep telefonuma gelen mesajda telefonumu teslim alabileceğim söylendi.  Ben de onayladım ve 73 TL ödemeyi yaptım. Cumartesi açık olması gereken saatte gitmemize rağmen miting nedeniyle kvk çalışanları yerlerinde yok. Kapalı olduğu için pazartesi günü 17 Şubat 2014 tarihinde saat 10:30 da telefonu oğlum teslim alıyor ancak telefon denenmiyor. Akşam evde deniyoruz çalışmıyor. Ertesi günü veriyoruz. Siz denemeden mi teslim ediyorsunuz diye soruyorum robotlaşan çalışanlar cevap veremiyoruz diyorlar.

Sonra bir hafta sonra eşimin telefonuna gelen mesajda garanti kapsamı dışında arıza tespit edilmiş olup işlemlerin başlanabilmesi için 353 TL işlem bedeli onayı isteniyor mesajı geliyor. Bugün eşimin konuşmasından sonra ise arıza tespit bedeli olarak 10 TL isteniyor. Ama websitelerindeki arıza takipte "Arızanızı gideremiyoruz. Muadilini veriyoruz." deniliyor. Şikayet formu yazıyorum gönder veya kaydet butonu yok. Telefonda muhatap yok. Ve şikayetimi iletemiyorum bile çünkü muhatap yok. Ben Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak hakkımı sonuna kadar arayacağım. Eğer bir hukuk rezaletiyle karşılaşırsam hakkımı yurtdışında arayacağım. Mesele artık para değil.

Saygılarımla,
Tolga Nasuh Aran



Aşağıdaki şikayet benim şikayetime çok benziyor.

"Merhaba, bir sıkıntımı sizinle paylaşmak isterim.
Bir çok noktada Blackberry ile yaşadığım sorunu anlatmaya çalıştım, sonra bir baktım ki Türkiye'de temsilcisi olmayan bu marka hakkında herkesin şikayeti var. Uzun zamandır maddi sıkıntı yaşayan bu firmanın neden bu hale geldiğine demek ki üzülmemek lazımmış.
1 ay önce bir Turkcell bayinden Blackberry Z10 cihazı aldım, sanırım 1.860 TL ödedim, aldığım bayi sim kartımı takıp cihazı çalıştırıp teslim etti. ( Uzun zamandır bir iPhone kullanıcısı olarak niye böyle bir şey yaptığımı inanın ben bile bilmiyorum)
2 hafta sonra sabah uyandığımda cihazın ekranında sim kart yok uyarısı aldım, cihazın içinde sim kartım olduğu halde kart okunamıyordu, cihazı aldıgım bayi ye gittim cihazı kontrol ettiler, başka kartlar taktılar cihazda sorun var, yetkili bayi KVK teslim etmemi söylediler, gidip cihazımı teslim ettim. 2 gün sonra cihazımın sim kart yuvasını kırdığım için ( sim kart yuvası nerede onu bile bilmediğim) garantili cihazımın 150 TL talep ettiler. Önce itiraz ettim, başka servise götürürüm dedim, ama Blackberry Türkiye'de sadece KVK tarafından tamir edildiğini söylediler. İçim el vermeyerek tamam 150 tl kabül dedim, amacım cihazı yaptırıp biran önce kullanmaktı, Kvk bir gün sonra cihaz bedeline ilave olarak 1.810,33 TL daha talep ediyoruz dediler, çünkü bu cihazlar türkiyede onarılamıyormuş, arıza durumunda cihaz ücretinden daha fazlasını isteyip tamir yerine yenisini al diyorlarmış... ( Adana KVK yetkilisinin ifadesi )Blackberry Türkiye'ye şikayet edeceğim sizi dedim, güldüler, çünkü öyle bir yer de yokmuş! Şimdi bir kullanıcı olarak ne yapmam gerek? Bir kucak dolu para verdiğim cihazı bir köşe atıp unutmalı mıyım? Ya da derdimi nereye anlatıp çözüm bulmalıyım?
Dijital ortamda araştırma yaptığımda, benim gibi yüzlerce mağdur olduğunu gördüm. Gerek KVK, gerekse Blackberry cihazlarından. "Ülkemizde insanlarını kandırmak bu kadar kolay mı?" diye sormak isterim.
Saygılarımla,Mehmet Fatih ÖZMÜSLÜMAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder