24 Şubat 2014 Pazartesi

Cep telefonunun serviste azami tamir süresini aşması halinde ne yapılmalı?


Yeni aldığımız Samsung markalı telefonda ekran kayması sorununu yaşadık ve servise gönderdik. 40-45 gün sonra telefonumuz servisten sorunları halledildi diye telefonu satın aldığımız Turkcell şubesi tarafından teslim edildi. Fakat aynı sorunlarla tekrar karşılaştık. Teslim aldığımız gün içerisinde telefonu satın aldığımız şubeye götürdük. Telefondaki sorunların halledilmediği hala bozuk olduğunu söyledik. Telefonu tekrardan servise gönderilim dediler. Biz de bunu kabul etmedik. Çünkü ürünü servise gittiği zaman 40 gün gibi bir süre zarfından sonra teslim ediyorlardı. Bize sattıkları telefon bozuk olmasına rağmen 10 günlük yeni telefonda değişim yapmadılar. Telefonun dokunmatiğini ve ekranını değiştirip bize teslim ettiler teslim aldığımızda da bozuktu. Biz de ikinci bir kez servise göndermedik bize konuda yardımcı olursanız seviniriz teşekkürler.

Sevil Çolban

Sevil Hanım, telefonunuz serviste kaldığı süre içerisinde azami tamir süresi aşılmış. Bu durumu belgeleyebilirseniz, elinizdeki servis teslim fişi ve diğer belgelerin birer kopyasıyla birlikte tüketici sorunları hakem heyetine şikayet dilekçesi ile başvurunuz. Dilekçenizde garanti kapsamında tamir için serviste geçen sürenin kaç gün olduğunu belirterek, Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/b maddesi gereğince telefonun ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesini veya ayıp oranında bedel indirimini talep edebilirsiniz. Bu talebiniz geri çevrilemez ve satıcı gereğini yapmak zorundadır.

1 yorum:

  1. 2014 tuketici koruma yasasinda azami tamir suresi 30 is gunumu ..yoksa 20 is gunumu ogrenmek istiyorum mumkunse tsk ,)

    YanıtlaSil