28 Ocak 2014 Salı

Pringles patates cipsi içinde domuz yağı ve domuz katkısı yoktur


Pringles cipslerinde domuz yağı ve domuz yağından elde edilmiş katkı maddesi kullanıldığı yönünde bir takım bilgiler kulaktan kulağa dolaşmaktadır. Bu meselenin aslını araştırdığımızda paketlerin tasarımından kaynaklanan bir hata olduğunu ve bu hatanın yanlış anlaşılmaya neden olduğunu anladık.


Pringles cipslerin paketi üzerinde yer alan içindekiler kısmı logo ile bölündüğünden yazıların bir kısmı logonun diğer tarafında devam etmektedir. Bunu fark edemeyenler ise bir yanılgıya kapılmaktalar. Zaten firmanın sitesinde yaptığımız incelemede de cipslerin içeriğinde "Domuz yağı ve domuzdan elde edilmiş katkı maddesi yoktur." bilgisi yer alıyor. Güvenerek yiyebilirsiniz. Pringles firması bu haberimiz üzerine belki paket tasarımını değiştir ha, ne dersiniz?










9 yorum:

  1. Pringles Müşteri Hizmetleri28 Eylül 2014 20:23

    Sayın Tüketici Şikayeti,

    Öncelikle Pringles ürünleri ile ilgili kaygılarınızı paylaşarak, bize güvendiğiniz ve konuyla ilgili uyardığınız için çok teşekkür eder, memnuniyetinizin bizim için çok değerli olduğunu bilmenizi isteriz.

    Her ne kadar internet sayfanızda, yanlış bir anlaşılmanın varlığını açıklamış olsanız da, yine de Pringles markası olarak biz de Kalite Güvence Departmanımızdan konuyla ilgili gelen cevabı sizinle paylaşmak istiyoruz.

    Belçika’nın Mechelen şehrinde bulunan Pringles fabrikamızda üretilen ve Türkiye Piyasasına sunulan Pringles ürünlerinde hayvansal kökenli madde kullanılmamakta, dolayısıyla ürünlerin içinde domuz eti veya domuz yağı ihtiva eden katkı maddeleri de hiç bir şekilde bulunmamaktadır.

    Türkiye’deki tüm Pringles kutuların üzerinde bu ibare bulunmaktadır ancak son zamanlarda piyasaya sürülen bazı kutularda bu yazı tüketici tarafından net anlaşılmamakta ve yanlış anlaşılmalara sebebiyet vermektedir. Bu konuya da açıklık getirerek, Pringles ürünlerinde “Domuz eti ve domuz yağından elde edilen katkı maddelerinin olduğuna dair” eleştirilere cevap vermeyi markamızın saygınlığı çerçevesinde kendimize bir borç biliriz.


    Bahsi geçen kutular üzerinde bulunan “domuz yağı ve domuzdan elde edilmiş katkı” ibaresi yarım kalmış bir cümledir, dikkat edilirse cümlenin bitiminde Bay Pringles logosu yeralmaktadır. Bu logonun sağ kısmında ise cümle devam etmekte ve tarafınıza “domuz ve domuz yağından elde edilmiş katkı maddesi yoktur” bilgisini vermektedir.

    Tüketicilerimiz yaptığımız bu açıklamanın doğruluğundan emin olabilir ve ürünlerimizi güvenle tüketebilirler. Ayrıca şundan şüpheniz olmasın ki, yanlış anlaşılmaya neden olan bu kutularla ilgili gerekli önlemler de alınacaktır.

    Markamıza güvendiğiniz ve desteklediğiniz için tekrar teşekkür eder, iyi çalışmalar dileriz.

    Saygılarımızla,

    Pringles Müşteri Hizmetleri

    YanıtlaSil
  2. Zaten bir çok kutuda yoktur ibaresi mevcut ama yeşil kutuların yenisinde domuz yağı katkı maddesi altındadır ibaresi yer almakta yeşil kutunun eskisinde ise yoktur ibaresi açıkça görülmekte bu sıkıntının sebebi nedir. Gerçek anlamda yeşil renkli kutudaki pringles da domuz yağı mı var? Farklı kutulardaki ürünlerin üretiminde bu farklılıkta söz konusu mudur?

    YanıtlaSil
  3. a101 den aldigim pringles da yok domuz yagi yoktur ibaresi yok bide onu arastirin

    YanıtlaSil
  4. Ben kutunun üzerini komple okudum domuz kelimesi bile geçmiyo o yüzden tedirgin oldum ve almadım bu sorun nasıl çözülür bilmiyorum ama araştırmaya devam edeceğim

    YanıtlaSil
  5. E471 kodu var dikkatinizi çektiyse bu kodlar domuzun yaglarindan elde edilen herhangi bir maddenin kodudur. Tabiki de adam üzerine domuz yağı vardır yazmaz. Üsten bir araştırma yaparsınız bile bulabilirsiniz bu kodları saygılar.

    YanıtlaSil
  6. E471 - MUSHBOOH
    E471, doğal bir emülgatör ve antioksidandır. Mono ve digliseridler, yağların bozunmasının ürünleridir. Bir ürünün süresinin uzatılması ve ıslak durumda olması (kurumasını önlemek) için kullanılır. En çok kullanılan hammadde, genellikle tamamen veya kısmen transgenik bir bitkiden ekstrakte edilen bitkisel: soya fasulyesi yağıdır. Bu yağ aynı zamanda hidrojene edilebilir. Bununla birlikte, domuz eti de dahil olmak üzere bir hayvansal yağ kaynağıdır. Bitkisel yağ asitlerini ekstrakte etmek için, genellikle hekzan veya tetrakloroetilen gibi toksik hidrokarbon türevleri kullanılır. Halihazırda meme kanseri, hiperkolesterolemi, ateroskleroz, diyabet (insülin direnci), kardiyovasküler riskler, hepatik disfonksiyon, obstetrik etkilerle üreme toksisitesi gibi ciddi zararlı etkiler kabul edilmektedir, psikiyatrik sonuçlar kanıtlanmış veya şüphelenilmiştir. Bu yağ asitlerinin kaynağı bitkisel yağdan (bu durumda Helaldir) veya hayvansal yağdan (bu durumda Haramdır) elde edilebilir. Bu nedenle Mushbooh'dur.

    Helal Kontrol
    Android https://play.google.com/store/apps/details?id=com.islam.halalcheck

    iOS https://itunes.apple.com/dk/app/halal-check-e-nummer/id1009896216

    YanıtlaSil
  7. Ailecek seviyoduk domuz yağı var diye duyunca almıyoruz.Şüpheli olmaması lazım .İstediğimiz domuz yağı ve domuzdanbelde edilmiş hiçbir katkı yoktur yazısını Açık ve net görmek.

    YanıtlaSil
  8. Almayın ve yemeyin bakalım illaki yemek zorunda mısınız yemezseniz ölürmüsünüz 10 yıl önce bende merak ederek aldım ve yerken yazıları bir okuyayım dedim ve ne göreyim kızartmasın da domuz yağı ve bitkisel yağlar kullanılmıştır yazısını okudum ve birden yemeyi keserek hemen çöp konteynırına gittim ve attım birdahada böyle ürünlerin yanına bile yaklaşmadım yemeyincede ölmedim alternatifleri var olmasına rağmen yinede yemedim. Kendim patatesi ince ince doğrarım tepsiyi hafif bir şekilde yağlarım ve tuzlu suda bekleyen patatesleri dizerek fırına sürerim çıps ihtiyacımı böyle gideririm bu insanlar nasıl bozuldular sanıyorsunuz domuz ürünleri ni tükettiriyorlar çeşitli yollarla Coca-Cola nın bile içinde domuz kanı ve domuz kemik iliği bulunmuş daha nelerde yokki domuzsuz günler dilerim müslüman kardeşlerime.

    YanıtlaSil
  9. Almayın ve yemeyin bakalım illaki yemek zorunda mısınız yemezseniz ölürmüsünüz 10 yıl önce bende merak ederek aldım ve yerken yazıları bir okuyayım dedim ve ne göreyim kızartması da domuz yağı ve bitkisel yağlar kullanılmıştır yazısını okudum ve birden yemeyi keserek hemen çöp konteynırına gittim ve attım birdahada böyle ürünlerin yanına bile yaklaşmadım yemeyincede ölmedim alternatifleri var olmasına rağmen yinede yemedim. Kendim patatesi ince ince doğrarım tepsiyi hafif bir şekilde yağlarım ve tuzlu suda bekleyen patatesleri dizerek fırına sürerim çıps ihtiyacımı böyle gideririm bu insanlar nasıl bozuldular sanıyorsunuz domuz ürünleri ni tükettiriyorlar cçeşitli yollarla Coca-Cola nın bile içinde domuz kanı ve domuz kemik iliği bulunmuş daha nelerde yokki domuzsuz günler dilerim müslüman kardeşlerime.

    8 Ağustos 2021 12:10

    YanıtlaSil