24 Temmuz 2012 Salı

Turkcell yalan reklam yapıyor!

Google arama sayfasında "numara taşıma", "turkcell numara taşıma", "turkcell faturalı numara taşıma", "vodafone numara taşıma" ve "avea numara taşıma" gibi sorgulamalarda "Turkcell Numara Taşıma" reklamı ile karşılaşılmaktadır. Bu reklamda "Numaranızı Turkcell'e taşıyın 21 TL'ye her yöne 500 dk. konuşun!" denilmesine rağmen gerçek böyle değildir.



Numaranızı taşıdığınızda göreceksiniz ki kampanyalı paket ücreti 26 TL. Ben numaramı 16 Temmuz'da reklam ve ilanlara dayanarak Turkcell'e taşıdım. 20 Temmuz'da kartımı takarak kullanmaya başlayabileceğim belirtildi ve 20 Temmuz'da Turkcell sim kartı takar takmaz gelen mesajda "Minik Paket Yıllık aboneliğiniz başlatıldı. Bu fatura döneminizden itibaren 12 fatura dönemi boyunca 26 TL sabit fiyat ile konuşmanın tadını çıkarabilirsiniz." yazıyordu.


Turkcell tüketiciyi kandırıyor, dolandırıyor. Lütfen dikkatli olun. Siz de şikayet edin ki, daha fazla insan mağdur olmasın!

Şikayetlerinizi "Reklam Özdenetim Kurulu" aracılığı ile buradan ya da "Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu" aracılığı ile buradan online olarak yapabilirsiniz.


3 yorum:

  1. Şuan geçerli olmayan bir tarifenin reklamı yapılarak tüketiciler yanıltılmaktadır. Ben bu reklama istinaden başvurdum ve sözleşme imzalattılar. Bu reklamı görünce linki tıklamak grekemiyor. Reklam insan aklında yer ediyor ve Turkcell bayisine uğrama gereği hissettim. Bayi ise aboneliği 21 TL olarak bilgilendirdi ve sözleşme imzalattı. Ancak sonuç farklı oldu. Aylık 26 TL fatura geliyor. Şikayetçiyim. Daha çok insanın kandırılmasına siz dur demezseniz kim dur diyecek? Tüketici olarak dava mı açmalıyız?

    YanıtlaSil
  2. ROK Şikayet Başvurusu Cevabı

    Sayın Kadir Y.,

    Kurulumuza ilettiğiniz başvuru değerlendirilmiştir.

    Google arama motorunda “numara taşıma” kelimeleri ile sorgulama yapıldığında, sayfanın en üstünde, google reklamları bölümünde Turkcell’in reklam linki çıkmaktadır. Linke tıkladığınızda açılan başvuru formunda Turkcell, “Aşağıdaki formu doldurun, uzmanlarımız aracılığı ile sizi hemen arayalım, iletişim ihtiyacınızı dinleyelim ve size en uygun tarife ve kampanyalarımızı anlatalım.” diyerek, koşulları aktarmak için sizin yetkili Turkcell elemanı tarafından aranacağınızı belirtmektedir.

    İşlemleriniz yapıldığı halde tarafınıza bu tür bilgi verilmediyse ve ödeyeceğiniz tek rakamın sadece ve her koşulda 21 TL olduğu söylendiyse, konunun Turkcell ile görüşülüp tarife fiyatının neden farklılık gösterdiğinin anlaşılması gerekmektedir.

    Numara taşıma işlemi ile operatör değiştiren aboneler için her operatör tarafından çeşitli paket/tarife/kampanya sunulmaktadır. O nedenle de Google’de yayınlanan reklamda numarasını Turkcell’e taşıyarak gelecek aboneler için bir tarifenin örneği verilmiştir. Söz konusu reklam mesajından her numara taşıma uygulaması ile Turkcell’e gelen her abonenin 21TL’ye her yöne 500 dakika konuşacağı anlamının çıkarılması mümkün görülememiştir.

    Bilginize sunar, Reklam Özdenetim Kurulu’na göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkür ederiz.


    Saygılarımızla,

    Çetin Ziylan

    Reklam Özdenetim Kurulu adına

    Başkan

    26 Temmuz 2012

    YanıtlaSil
  3. ROK Şikayet Başvurusu Cevabı

    Sayın Kadir Y.,

    Kurulumuza ilettiğiniz başvuru üzerine Turkcell’e de bilgi verilmiştir.

    Google arama motorundaki reklam mesajı “Hazır Kart'a gelenlere süper teklif 22TL'ye heryöne 400 dk.!” şeklinde değiştirilmiştir.



    Bilgilerinize sunarız.




    Saygılarımızla,







    Çetin Ziylan

    Reklam Özdenetim Kurulu adına

    Başkan

    YanıtlaSil