30 Aralık 2011 Cuma

Digitürk şikayeti

İlk olarak 28.10.2011 tarihinde bir yakınımın "dostlar kampanyası" tavsiyesi üzerine Digitürk tarafından arandım. Beni arayan yetkilinin teklifini düşünmek için zaman istedim.
Bu zaman süreci içinde sayfanızdan kampanyalarınıza bakarak fikir edinmeye çalıştım.Son dönem içinde futbol dünyasında yaşanan sürece de bağlı olarak bunca yatırıma girerek risk alan Digitürk gibi bir kurumun bu şekilde desteklenmesi gerektiğinide düşünerek üye olmaya karar verdim. Üstelik firmanız hakkında çevremden, sosyal medyadan ve tüketici şikayetleri köşelerinden haberdar olduğum onca olumsuzluğa rağmen.


Son olarak 31.10.2011 tarihinde arandığımda dostlar kampanyası'ndan farklı olarak internet sayfanızdaki yeni üye olanlar için düzenlenen "web'den basvuru" kampanyasına katılmak istediğimi belirttim.
Bunun üzerine emin olmamakla birlikte  sanırım Ender Bey'di üyelik basvurumu alarak işlemimi gerçekleştirdi ve kurulum için Digitürk servisi olan Ufuk Elektronik'in benimle temasa geçerek cihazı teslim edecklerini belirtti.


Birkaç saat sonra Ufuk Elektronik çalışanı Mert Bey cihazı teslim etmek üzere evime ulaştı. Var olan merkezi sistemden kablo çekerek 'iç kurulum' yapıp cihazı aktif hale gitirdi. Daha sonra Mert Bey şahsıma ait olan eski uydu alıcısana yönelik kampanya olduğunu belirtip bu kampanyadan faydalanmamı önerdi. Giriş paketi + 2 Keyif paketi + Lig tv (tüm yayınlar) + Premıer lig yayınları için ödeyeceğim 65 TL tutarındaki faturamı böylece 6 ay boyunca 32,5 TL olarak ödeyebileceğimi ifade ederek beni bu kampanyaya yönlendirdi.Teklifini kabul etmem üzere Ufuk Elektronik merkezini arayarak kampanya değişikliğimi gerçekleştirdiğini belirtti ve eski uydu alıcısi cihazımı alarak evimden ayrıldı.
Daha sonra öde-izle politikanız gereği 16.11.2011 tarihli son ödemesi olan 27 TL'lik bir faturanız elime ulaştı. Bu faturadaki rakamın konuşulan rakamlardan farklı olması nedeniyle bir akşam 02124737373 no'lu telefonu arayarak bilgi almak istedim. İsmini hatırlayamadığım müş.tem.si indirimli faturamın 48 TL olduğunu ve normal faturamın 72 TL olduğunu belirtti. O an firmanıza düşüncelerim çevremden,sosyal medyadan ve tüketici şikayetleri köşelerinden okuduklarım yönünde değişti. Bir sonra ki gün Ufuk Elektronik'i arayarak bilgi teyidi istediğimde Zeynep Hanım yardımcı olacağını belirterek bana geri döndüğünde faturamda bir yanlışlık yapıldığını gerçek tutarımın ilk 6 ay boyunca 35 TL olarak ödenmesi gerektiğini belirtti.Daha sonra 02124737373 no'lu telefonu aradığımda aynı bilgi tarafıma iletildi. Bir anda 32,5 TL olan faturam 35 TL'ye çıkmıştı ve üstelik bu bana yapılmış bir lütufmuş gibi aktarıldı. Daha ilk faturamı dahi ödememiş iken yaşadığım bu sorun üzerine firmanıza karşı tüm güvenimi kaybettim. Ben çevremden, sosyal medyadan ve tüketici şikayetleri köşelerinden okuduklarıma inanmayarak hata etmiştim.
Bunun üzerine Üyelik İptali isteyerek henüz başlayan Digitürk mağduriyetimi olağanca kısa sürede sonlandırmak istedim fakat o gün asıl mağduriyetimin başladığı gün oldu.Şeyda Hn tarafından alınan İptal talebime karşılık o ay için eski uydu alıcısı iadesine yönelik kampanyadan aldığım indirimi ödemeyi kabul ettim.Bu ödeme için bana verilen rakam 42 TL idi. Bu ödeme ile bitecek olan üyeliğim için 03.12.2011 tarihine kadar yayınım açık kaldı ve 03.12.2011 tarihinde yayınım kesildi. Bu süreye kadar değişik zamanlarda sizi 02124737373 no'lu telfndan arayarak Yavuz Bey, Merve Hanım, Serpil Hanım, Esra Hanım; Finans bölümünden Tahir Bey ve son olarak Mahire Hanım ile defalarca görüşerek kurulum sırasında değişime yol açan eski uydu alıcımın bana iadesini ya da tahaaüdünü istedim. Her görüşmemde farklı cevaplar alarak dehşete kapıldım. Çalıştıgı kurumun kampanyasından haberi olmayarak para isteyenler,cihazın iade edileceğini söyleyenler,cihazın iade edilmeyeceğini söyleyenler,cihazın Ufuk Elektronik tarından iade edilecğini söyleyenler,bunun için Ufuk Elektronik'in  sorumlu oldugunu söyleyenler.
Bu görüşmeler üzerine Ufuk Elektronik ile yaptığım görüşmede bana eskı uydu alıcısı cihazımın Digitürk merkeze gönderildiği ve kendilerinde olmadığı bilgisi verildi.
Son olarak Digitürk Finans Bölümü'nden Mahire Hanım 07.12.2011 tarihinde arayarak cihazımın tarafıma iade edileceğini belirtti.Kendisine iade edilecek cihazın nasıl bir cihaz olacagını sorduğumda kendisinin bu konuda bilgi sahibi olmadığını ve 10 dk.içinde bu bilgiyi alarak arayacağını söyledi.Tekrar aradıgında bu kez cihazın tarafıma iade edilmeyeceğini böyle bir uygulama olmadığını söyledi.Şaşkınlık içinde kendisini dinlerken aldığım indirimi ödeyeceğimi ve sadece eski uydu alıcımın tarafıma iadesini istediğimi belirtmeme karşın beni anlayamadığım bir şekilde Tüketici Hakları'na basvurmaya yönlendirdi.
Anladığım tek şey hayatımızın her alanında türlü türlü reklamlarla bize büyük,kurumsal firma imajı veren Digitürk'un büyük bir fiyasko olduguydu ve bir başka anladığım sey ise bir kurumda 'müşteri memnuniyeti' ve 'müşteri memnuniyeti' gibi kavrmların hiç bir şekilde yer almadığıydı. Kendileri tafaından magdur edilmeme karşın magduriyetimi gidermek yerine hakkımı aramak için ilgili mercilere yönlendiren,çözüm üretmek yerine akıl veren kocaman bir fiyaskoymuş.
Mahire Hanım beni son olarak kampanya değişikliğini Ufuk Elektronik yaptığı için onlarla muhatap olmam konusunda uyardı ve  Digitürk olarak kendilerini bağlayan birşey olmadıgını söyledi. Muhtemelen bunu okuduğunuzda siz de şaşırmış olacaksınız. Bir yakınımın size tavsiyesiyle beni arayan Digitürk kendileriyle değil Ufuk Elektronikle başbaşa bıraktı.
Bu görüşmenin ardından 42 TL'lik indirim bedelini ödemek için fatura beklerken 91,88 TL'lik bir fatura elime ulaştı.Ama artık şaşırmıyordum.Yaşadığım süreçte  Digitürk'ün yapısını ve kurumsallığını görmüştüm.Daha önce iptal talebimi iletirken sadece 42 TL'lik indirim bedelini ödeyerek iptalimin gerçekleşeceğini ifade eden Digitürk bu süreçte 45 TL'lik bir de kurulum ücreti fatura etmişti.Üstelik tarfıma kurulum yapılmadığı halde.Yani 27 TL'ye ilave olarak 91,88 TL'lik ilave bir fatura ile 118 TL'ye 1 ay digitürk yayını izlemiş oldum ve buna ilave olarak 300 TL'ye aldığım kendime ait eski uydu alıcısı tabiri caiz ise 'gasp' edilmişti.Toplamında 418 TL'ye 1 ay sınırlı digitürk yayını izlemiş oldum.
Bu hizmet karşılıgında benden alınan direkt ya da dolaylı ücretin karşılığı ekonomik ve ahlaki olarak bazı kavramlara denk gelmektedir fakat bunu kendime olan saygım gereği ifade etmemekteyim.
Ortalama  bir esnafın dahi anlayışla çözüm üreteceği bir noktada profosyonellikten,kurumsallıktan bu kadar uzak olmanızı cevremde ve her türlü yazılı medya ortamında da paylaşacagımı belirtmek isterim.
Ayrıca  mağduriyetimin giderilmemesi halinde Digitürk özelinde Çukurova  Grubu'na bağlı tüm firmalara ait ürünlere ilişkin aboneliklerimi iptal ederek tepkimi koyacağım.Buna da ilk olarak 1999 yılından itibaren kullandığım  Turkcell hattımı iptal ederek başlayacağım. Ve grubunuza bağlı finans, medya, iletişim sektöründeki tüm firmalarınızı boykot ederek kamuoyu oluşturacağımı belirtmek isterim.
Bu noktada sizden somut olarak talebim;
eski uydu alıcımın tarafıma iade edilmesi,
yapılmayan ve tarafıma fatura edilen 45 TL'lik kurulum ücretinin alınmamasıdır.
Buna karşın daha öncede belirttiğim gibi aldığım indirim bedeli olarak 42 TL ödemeyi kabul ettiğimi tekrarlamak istiyorum.

Saygılarımla,

Emrah AKTAŞ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder